23 juni 2007

En midsommaraftons (mar)dröm

Traditionsenligt gick vi först på den lokala ”dans kring stången-festen”. Tyvärr var jag där i två timmar innan Gammelbästisen bestämde sig för att komma dit. När de hoppade groda, hade jag gått hem för länge sedan ... och var HUNGRIG.

I brist på mat, smuttade jag lite i likörskåpet.

Kvällen slutade med att Gammelbästisen hellre umgicks med igelkotten under verandan än med mig.
– Hohooooo. Lilla sötaste igelkotten? Min Bästisgranne har tittt för djupt i flaskan! Kan vi umgås?

Världsmetropolen kokade, det var fest i varenda buske. Disco varvades med dansband och hip hop. Busskurerna hyste hånglande par. I brist på bussresenärer.

– Hallåååå! Jag har ingen att prata med!

Man klär sig fin för midsommarkalas. Och vad händer? Gästerna ser ut som skrutt.
Redo för Nobelfesten 2007.

Nej, det finns ingen bild på mig. Jag var liksom inte närvarande. (Fast jag tog rätt bra bilder, eller hur?)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

-- Cover me -- I'm going in!

23 juni, 2007 20:44  
Blogger bästisgrannen said...

Men ... vad menar du? Är Gammelbästisen en tunnelråtta? Jag vet ju lite mer om ökenråttorna:)

23 juni, 2007 21:15  
Blogger Ica said...

Är det verkligen du som tagit bilderna då? ;)

24 juni, 2007 21:26  
Blogger bästisgrannen said...

Jajamensan:)

25 juni, 2007 01:13  
Blogger den blyga said...

Jag trodde gästerna såg ut som sekrutt?

01 juli, 2007 01:46  

Skicka en kommentar

<< Home