26 december 2006

Annandagsrea

I dag hade jag tänkt promenera med mina promenadpinnar. Solen skiner i Världsmetropolen.
Men av den tanken blev det inte.

Istället packades ett stycke tioåring och ett stycke plastmamma in i bilen ... det var ju rea på stan. Vi parkerade bilen i det lokala parkeringsgaraget och lade på många mynt. Här skulle det shoppas loss ordentligt.

Vi kastade oss in i butiken där det var halva priset på kappor och jackor endast idag. Plastmamman blev omedelbart ny ägare till en röd duffel. Jag gick runt och bläddrade bland alla kappor och jackor utan att lyckas hitta en enda som jag gillade.

Tioåringen hittade pennor, sudd, skrivbok och två Lasse Maja-böcker på rea. Jag gick runt och lyfte på skrivblock, böcker och pennor utan att hitta någonting.

Sedan blev det lite annat smått och gott för plastmamman och tioåringen. Jag gick runt och tittade och tittade, men nej, inte hittade jag någonting.

Mina armar blev längre och längre ju fler påsar det blev. Jag är en naturbegåvning i att bära kassar och andras handväskor.

Efter fyra timmars minglande med nöjda shoppare åkte vi hem. Själv kom jag hem tomhänt.

Det är tur att jag har mina promenadpinnar ... imorgon ska jag fylla händerna med stavar.

Tänk att promenera runt med dem i fyra timmar!

9 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

App-app-app! I morgon ska du träna! Basket, that is. Akta dig, spara armarna till alla snygga skott!

26 december, 2006 21:18  
Blogger bästisgrannen said...

Det är klart att jag ska träna ... också:) Jag längtare efter att jaga lite boll. Efter all god mat behöver jag mycket träning.

wv- laathmzn latmans?

26 december, 2006 23:12  
Anonymous Anonym said...

Jag ska idag gå på mellandagsrea och köpa hamburgare.

27 december, 2006 09:58  
Blogger bästisgrannen said...

Hälsa Frasses från mig. Ät och njut:)

27 december, 2006 10:36  
Anonymous Anonym said...

Har några grymma Frasses-bilder att lägga ut när jag kommer hem. USB-porten fungerar inte på denna dator.

27 december, 2006 13:55  
Blogger bästisgrannen said...

Kicki- Det låter bra. Då kan jag titta på dem och bli frestad och längta till sommaren:)

27 december, 2006 15:19  
Anonymous Anonym said...

Handlade inte bara hamburgare idag. Köpte också en Skellefteå AIk-mössa till sonen (vill ha min egen i fred). Dock var det orea på hela den avdelningen på sportaffären. Men vad gör man inte för att få ha sina klenoder för sig själv?

27 december, 2006 18:27  
Blogger Ica said...

Det är något ondskefullt över reor. Jag drabbas alltid av social fobi vid den perioden av året.
Hm, wv: vpajhft= Va? Paj! Häftigt! Ja, jag läste ju precis om din paj. Den lät god.

28 december, 2006 19:08  
Blogger bästisgrannen said...

Ica - ja reor är ondskefulla men bra. Pajen är GUDOMLIG!

28 december, 2006 21:57  

Skicka en kommentar

<< Home