06 januari 2007

En är falsk, fyra är rätt

Det här var ju jätteroligt. I hela bloggvärlden rasar denna lista av sanning och kånk... nej, jag menar osanning runt. Inspirerad (=kommenderad) av Gammelbästisen hänger jag på för skojs skull!

Gissa i kommentarerna vilken av dessa som är falsk.

  1. Jag är dotter till en länspolismästare och vet därför vad som är rätt och fel.
  2. Jag har som mest gjort 41 poäng i en basketmatch.
  3. Jag har hört ABBA live 1975.
  4. Jag har klappat Kungen på armen.
  5. Jag har varit i Dallas och tittat på South Fork Ranch med Gammelbästisen.
De som gissar rätt får gärna komma hem till mig och städa mitt hus!

16 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Det här är ju för löjligt. Jag vet inte vilken som är fel! Efter 30 år som bästis vet jag inte mer än så här om dig!

*mutter, mutter*

06 januari, 2007 20:34  
Blogger bästisgrannen said...

Ja, så kan det gå. Jag har ju sagt åt dig att lyssna när jag pratar:)

06 januari, 2007 20:53  
Anonymous Anonym said...

Jag gissar att nr 3 är fel!

06 januari, 2007 21:05  
Anonymous Anonym said...

Blev ju så chockad att jag glömde ... Jag gissar på att ABBA är fel eftersom jag då aldrig har hört på maken!

06 januari, 2007 21:16  
Anonymous Anonym said...

Du har inte sett ABBA live. Däremot har du varit på studiebesök i Kungshamn och sett intuberingen av Kalle och hört en utläggning om inläggningen.

06 januari, 2007 21:20  
Blogger bästisgrannen said...

1975 är ju före vår tid så att säga. Nu undrar jag förstås om jag har vunnit en bok/t-shirt på din blogg? Jag lyssnar emellanåt på vad andra säger:)

06 januari, 2007 21:22  
Blogger bästisgrannen said...

en djefla man - hört inte sett:)

06 januari, 2007 21:23  
Anonymous Anonym said...

Jag har ingen aning men jag gissar på nr 1! jag diggade ABBA när jag gick i tvåan då var det 1976.

06 januari, 2007 21:37  
Blogger Unknown said...

Jag är säker på att du inte rört kungen. Jag har själv träffat kungen på en invigning på Liljevalchs och vet att han är helt omringad av säpo-vakter. Det är omöjligt att komma i närheten av honom utan att bli gripen av säkerhetsmännen.
Men jag avstår städningen.
RS
kulturbloggen.com

06 januari, 2007 21:40  
Anonymous Anonym said...

Klantigt. Jag kollade alla gissningar innan jag gissar själv. Därmed är jag påverkad. Tar alltså inte ansvar för mitt svar. Om det är fel.
Jag tror att kungen ska bort ;)

06 januari, 2007 22:02  
Anonymous Anonym said...

Jag vill inte städa ditt hus så därför gissar jag på att nummer 1 är fel.

06 januari, 2007 22:06  
Blogger bästisgrannen said...

Kungen är ju lite trixig. Men frågan är om det var samma säkerhet runt honom för ca 30 år sedan?

06 januari, 2007 22:06  
Blogger Flinn said...

Vågar ingen gissa på tvåan? Då gör väl jag det då. Du har säkert gjort 42 poäng! :-)

06 januari, 2007 23:04  
Anonymous Anonym said...

Jag tror att nummer 1 är fel, men så är jag inte dotter till en länspolismästare heller. Hoppas att jag inte vinner!

07 januari, 2007 00:09  
Blogger Sara Ödmark said...

Jag vill inte heller städa ditt hus, så jag gissar på... tvåan. Bara för det är det säkert rätt. Jag har också gjort en lista!

07 januari, 2007 00:14  
Anonymous Anonym said...

Jag gissar att du inte har sett ABBA.

WV:lnoze= långnos.

P.S jag har inget emot att städa.

07 januari, 2007 11:21  

Skicka en kommentar

<< Home