10 januari 2007

Regn, regn, regn ...

Usch och fy!

Nu är jag trött på det här vädret. I Världsmetropolen regnar det hela dagarna. Allt är kolsvart, lerigt och fuktigt.

Jag har lera upp till knävecken varje eftermiddag när det är dags att gå hem från jobbet. Hur det går till vet jag inte. Jag jobbar inomhus!

Det är den 10 januari. Det ska vara minusgrader och snö. Snö, snö och åter snö.

Jag älskar när det snöar!

Uppdatering:
Regnet smattrade emot rutan - plötsligt blev det alldeles tyst. Jag slängde ett getöga ut genom fönstret och vad ser jag - snöflingor stora som lapphandskar.

Det snöar i Världsmetropolen. Jiiipiie!

15 Comments:

Blogger bästisgrannen said...

Nu kan jag inte ens se ut genom fönstret ...

11 januari, 2007 00:03  
Anonymous Anonym said...

Vaknade nu i morse och det har kommit snö...bara lite, lite och det kommer säkert töa bort men det har kommit.

11 januari, 2007 05:51  
Blogger bästisgrannen said...

Det viktiga är att det åtminstone kommer lite snö. Nu när jag tittar ut genom fönstret så är snötäcket bara någon centimeter ... men det är iallafall snö. Hela världen blir mycket vackrare med lite vit snö:)

11 januari, 2007 07:58  
Anonymous Anonym said...

"Snötäcket" i Världsmetropolen ser just nu ut som glasyren på en Jörnskaka...

11 januari, 2007 08:30  
Blogger bästisgrannen said...

Ja, det var ju mindre kul att skrapa rent bilen. Lyckades dessutom stuka motorerna till vindrutetorkarna som frusit fast:(

11 januari, 2007 10:55  
Blogger Ica said...

Det snöade. Äckligt. Nu är det istället is på gatorna och stört omöjligt att ta sig fram med cykel. Jag fick ta mig halkande till skolan gåendes och kom sådeles på tok för sent. Det är kallt ute, min mascara rinner, allt tar dubbelt så lång tid om mina vantar är blöta. Usch fy och blä för snö och minusgrader. Jag ska flytta till Flodrida och bli sönderbränd pensionär med neonrosa solskärm.

11 januari, 2007 13:25  
Blogger Ica said...

OCH mina vantar är blöta ska det stå. Inte om.

11 januari, 2007 13:26  
Blogger Lotten Bergman said...

Jag hackade mig ut till bilen nu på eftermiddagen. Två centimeter is hade packat in hela bilen; den såg ut som en mammut i "Ice Age".

11 januari, 2007 17:22  
Blogger bästisgrannen said...

Pah, nu snöar det igen:)

11 januari, 2007 19:05  
Blogger Ica said...

Dumma, dumma, kalla, köldskadeframkallande, frakturbringande snö! Den är bara i vägen. Mitt avsky mot snö är nästan lika starkt som min kärlek för fotboll.

12 januari, 2007 13:54  
Anonymous Anonym said...

... och jag är väl väldigt tråkig, trist och töntig. Jag gillar inte Let´s Dance och jag tycker inte om snö. Och inte semlor heller. Men väldigt mycket annat ;)

12 januari, 2007 22:43  
Anonymous Anonym said...

Nu ÄR det vår här! Imorse när jag gick ut på min balkong (hård vind och strålande sol) så satt en FLUGA på räcket! Och den var inte alls död. Den såg snarare rätt förhoppningsfull ut ...

14 januari, 2007 10:48  
Blogger bästisgrannen said...

Ica - Min kärlek till snö är nästan lika stor som min kärlek till basket:) Nu regnar det i Världsmetropolen och all snö är borta:(

Christina - Igår sken solen och det kändes som en vårdag i Norrland. Det var mysko eftersom det är januari nu.

PS. Jag älskar semlor också:)

14 januari, 2007 12:13  
Anonymous Anonym said...

här uppe i norra svergie har vi haft alla det sorters väder idag tis 16/1 det snöade lapphandskar:-( på morgonen, trist tänkte jag som då har kört in bilen i garaget som jag har städat ut hela hösten... for till jobbet och döm om min förvåning när jag tittar ut nästa gång regnar det. senare på eftermiddagen så SKEN SOLEN.. det var det vackraste jag sett på länge. jag vet inte vad jag ska säga, men jag var glad för hela dagens väder, det betydde att jag inte behövde skotta när jag kom hem:-)härligt....

16 januari, 2007 21:42  
Blogger bästisgrannen said...

Men visst är det konstigt att det inte är snö???

16 januari, 2007 22:05  

Skicka en kommentar

<< Home