21 september 2006

Torsdag

Man kan ju inte vara annat än nöjd över att det är torsdag igen. Det betyder att det är fredag imorgon och helgen stundar.

Här i Världsmetropolen skiner solen och det är åtminstone 18 grader varmt. Ännu en gång har vi blivit inbjudna till Gammelbästisen på middag. Att bo här är som att ha en egen restaurang rätt över gatan!

-Skotten, vad ska vi laga för middag idag?
-Äsch, vi äter ute ikväll va?
-Okej, jag kollar vad Gammelbästisen ska laga för mat ikväll.

Eftersom gårdagens basketträning var så hård med ruscher, hopp, bollbehandling och otäcka övningar signerade VBK, ska jag beställa pizza med extra mycket ost och salami.

10 Comments:

Blogger bästisgrannen said...

Det är alltså "hämtpizzeafton" hos Gammelbästisen ikväll. Det är lika gott varje gång.

21 september, 2006 16:59  
Blogger Lotten Bergman said...

Ropa inte pizza förrän du är över gatan ... vi har beställt en med ansjovis minus ost till dig.

21 september, 2006 17:50  
Blogger Lotten Bergman said...

Skotten, han ska få en vegetarisk med bara haricots verts och broccoli på.

Värdelöst vetande: sparriskål är ett annat namn på broccoli.

21 september, 2006 17:52  
Blogger Louise said...

Det låter ju som en jätterolig träning! Jag var tyvärr tvungen att vara hemma och vila mitt stukade lillfinger, sova och äta upp mig. Men nu har jag och Lukas satt i oss varsin pizza så nu är jag på banan igen. Smaklig måltid!

21 september, 2006 18:27  
Blogger bästisgrannen said...

Salamipizzan var god, kanske gjorde vinet sitt? Snart är det fredag ...

21 september, 2006 20:02  
Blogger bästisgrannen said...

Louise- när stukade du lillfingret?

Plastis- Var är du? Jag saknar dig och familjen.

21 september, 2006 21:27  
Blogger Louise said...

På träningen i måndags. Det var därför jag varken kunde sätta ett skott eller passa rätt de sista tio minuterna :)

22 september, 2006 00:11  
Blogger aequinoxia said...

De där turska bönorna dyker visst upp överallt!

Sparriskål däremot låter som om det är en grönsaksgrinig fyraåring som har hittat på det...

22 september, 2006 07:36  
Anonymous Anonym said...

Hallåååååååå, plastis här... Har haft fullt upp... Kan inte gammelbästisen flytta upp till mig? Jag behöver nån som har en öppen restaurang, dygnet runt... Jag vill även att du ska komma också.... Jag håller på att längta ihjäl mig efter dig... Försöker att få ihop ett möte med min "skidtränare", men vi kan inte synkronisera vårt liv. Tyvärr... Jaja, livet går vidare. Det är ju fredag idag så det blir väl en hämtpizza och "nåt" glas vin. Mmmmm...

22 september, 2006 13:24  
Blogger bästisgrannen said...

Jag hade ingen aaaning om att sparriskål och broccoli är samma sak. Blomkål ... sparriskål ... Hm?

Plastis- jag tycker att ni kan ha möte i Världsmetropolen. Då får ni lagad mat varje dag:)

22 september, 2006 13:49  

Skicka en kommentar

<< Home