12 augusti 2006

Målning

Solen skiner, himlen är blå ...

I dag är det den stora målardagen. Gammelbästisens 500 kvadratmeter ytterpanel ska målas lökgul.

Det målas, äts chili con carne, dricks lite öl och pratas. Tänk att det kan vara så kul att måla. Dags att koka kaffe.




Alla hjälper till - stora och små.

Nu är klockan 17.25.

Hela dagen har det målats. Nu finns det färg på ytterväggar, dörrhandtag, köksgolv, kranar, toalettsitsar m.m.





Den lökgula färgen återfinns även på kläder, i hår, på armar och ben. Själv lyckades jag bli fastmålad i stegen. Det blev ganska kladdigt när jag målade. När jag skulle ned satt armen fast i ena steget.


En härlig fot att rengöra senare ikväll.
Gammelbästisen har snyggaste stilen som vanligt när hon jobbar.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mitt hår är en blandning av honey gel och lökfärg. Ölen däremot slinker ner på löpande band nu när jag är relativt rengjord.

Och jag har haft sjukt roligt. Och har tänkt ha det en stund till.

12 augusti, 2006 17:58  
Blogger bästisgrannen said...

Japp, nu blir det pizza och öl! Fortsättning följer ...

12 augusti, 2006 18:17  
Blogger Lotten Bergman said...

Vad kul att vi alla retar upp en dator i smyg och kommenterar och bloggar. Louise, var är du?

12 augusti, 2006 18:43  
Blogger Louise said...

Nämen, jag är ju här! Oj då, nu är hela din dator gul Lotten men skit samma, den matchar huset så fint. Men var är Olle?

12 augusti, 2006 18:49  
Anonymous Anonym said...

Och Olle säger inte nej därti-i-ill.

Det var i vår ungdoms fagraste vår, vi drack varandra till och vi sade gu’ tår!

12 augusti, 2006 19:27  
Blogger bästisgrannen said...

Lotten- Vilken dator har du retat upp?

12 augusti, 2006 19:36  
Blogger bästisgrannen said...

wv= ptzimaa

minipizza?

12 augusti, 2006 19:37  
Anonymous Anonym said...

Datorn i köket fungerar tokbra. Godiset är nära, ölen på armslängds avstånd..

12 augusti, 2006 19:42  
Anonymous Anonym said...

Oj, hoppsan. LLLLetat upp hade jag en dator. (För många öl?)

Man ska alltid ha uppkopplad dator och godis i köket. Och svettiga, gulprickiga kompisar.

13 augusti, 2006 01:08  
Anonymous Anonym said...

Lotten: Det blev mycket roligare med alla som retat upp var sin dator. Alla datorer i huset blir sura och förbannade. Virusen biter, diskarna kraschar och webbläsarna hänger sig. Och alla står viskande vid sina datorer...och ber lite blygt om ursäkt......"det var inte meningen...snälla.....gå igång nu...snälla!!"

13 augusti, 2006 08:00  
Blogger den blyga said...

Jag tycker Ni alla som målar varit så duktiga SÅÅ!

Mest imponberad blev jag av byggnadställningen - jag var ju orolig för hur Ni skulle kunna måla övervåningen!

16 augusti, 2006 14:51  
Blogger bästisgrannen said...

Source- Kul att du hoppat upp i sadeln igen.

Den blyga- Ja, alla var verkligen duktiga. Den djefla mannen och hans äldste son skruvade ihop byggställningen. Skotten stod högst upp och målade. Mycket imponerande.

16 augusti, 2006 22:22  

Skicka en kommentar

<< Home