27 augusti 2006

Vad jag hade tänkt ...

Ofta har jag redan före helgen tänkt ut och planerat lördagen och söndagens aktiviteter. Allt som jag inte hinner under veckan tänker jag att jag ska hinna under helgen.

Varje söndag sitter jag där och känner mig misslyckad för att jag inte gjort ett enda dugg av vad jag förutsatt mig att göra.

Hur korkat är inte det?

I eftermiddags satt jag mig ned och funderade ut vad jag faktiskt lyckats med under helgen istället. Det blev genast mycket trevligare:

Jag och Gammelbästisen lyckades med tre kulinariska middagar. Vi lyckades också att hitta fyra roliga kokböcker på Världmetropolens bästa loppis. Jag lyckades plantera tre blomlådor med höstblommor. Jag lyckades införskaffa mig en ny mobiltelefon och lära mig hur den fungerar. Jag lyckades med att skjutsa och hämta sjuåringen i tid till hans klasskompis kalas. Jag lyckades laga lunch två dagar i rad. Jag lyckades med att dricka några goda glas vin. Dessutom hann jag med ett bröstkalas för första gången i mitt liv.

Min nya lilla mobil i en av mina höstplanteringar. Bilden ÄR arrangerad.

Vad lyckades jag inte med den här helgen? Hm ... jag klippte aldrig häcken och rensade inte alla rabatter från ogräs, jag plockade aldrig in mina äpplen och kokade inte äppelmos och jag läste aldrig den där boken som jag borde läsa för att det är bra för jobbet.

Grenarna dignar av äpplen och trädet behöver hjälp!

Vår häck behöver en frisör!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var nöjd med din helg. Jag lyckades sova bort nästan hela lördagen, men skulle ha gäster kl. 19, så lite bråttom blev det när jag upptäckte att kl var 15. Iväg till affären, jag hant städa undan, dammsuga, dammtorka, duka, duscha plus göra tacos till 11 pers. Så lite snabb kan man vara.Festen/middagen blev jättekul och det blev sent, sen så sov jag bort halva söndagen, tur att dottern hade fotbollsmatch så man fick komma sig ut och få nå friskluft. Men om man ska vara positiv så har jag ju fått vila väldigt mycket denna helg......

28 augusti, 2006 09:33  
Blogger bästisgrannen said...

Ja Ami, vi får vara nöjda. Jag ska tänka om och koncentrera mig på det jag faktiskt hinner med.

Jag är glad att mina barn numera kan klä på sig själva. Jag kommer ihåg när de var små och vi bodde i Luleå. Under vinterhalvåret fick vi aldrig på oss kläderna innan det hann bli mörkt igen. Jag hade ångest varje dag.

Plastis- Vad skönt att du hann vila. Nu får vi tänka positivt:)

28 augusti, 2006 15:59  
Anonymous Anonym said...

Du är jätte Duktig....

28 augusti, 2006 20:11  
Blogger Cecilia N said...

Äsch. Nu har herr källa lagt ner sin blogg igen...

18 september, 2006 14:11  

Skicka en kommentar

<< Home