25 augusti 2006

Korvvulkan och kladdkaka

Under sommarlovet levde vi utan datorer, dvd-spelare och videoapparater. Plötsligt blev barnen tvugna att hitta på andra saker än att sätta sig vid elektroniska apparater. Av någon märklig anledning hamnade de ofta i köket. Här är en av sommarens mer märkliga anrättningar ... en korvvulkan!
Potatismoset är vulkanen, korvbitarna är lavastenar, ketchupen är varm lava och äppelbitarna är större lavastenar från Australien, enligt kocken.

Kladdkaka med grädde, jordgubbar och bananer. Mmm ... den här smakar jag gärna på igen. Tyvärr tappade denna kock intresset efter första gången.

I morse hittade jag en gammal våg i källaren på jobbet. Den visade ju helt fel. Hm ...

3 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Nu ska jag ge barnen order om att göra kladdkaka!

Vulkanen påminner om Närkontakt av tredje graden, när Richard Dreyfuss bygger potatismosberg.

25 augusti, 2006 16:11  
Anonymous Anonym said...

den lilla vulkanen o kladdkakan hant man inte få smaka, men det kanske kommer... min våg har sprungit och gömt sig...iallafall så hittar jag den inte... Hmmmm...

25 augusti, 2006 18:47  
Anonymous Anonym said...

Source- grattis. Jag vet hur det känns:)

Plastis- Vi får göra många vulkaner till jul.

26 augusti, 2006 10:16  

Skicka en kommentar

<< Home