06 juli 2006

Perkolatorn flyttar hem, men jag åker norrut

Sladdar, elektronik, telefoni är inte mina bästisar. Sedan drygt en vecka har vi bott i vårt nygamla hem där sladdar blivit kapade, uttrasslade, borttappade och återfunna. Precis som i min hjärna har det varit ett virrvarr.

Nu flyttar perkolatorn hem, den enda manick med sladd jag kan med och kan koppla.

Om några minuter åker jag mot nordligare breddgrader för att se om det går att koppla ihop mina egna hjärnsladdar.

Jag ska köra cirka 82 mil på två dagar. Stöket lämnar jag åt Skotten för nu ska här badas, fiskas, snickras och laddas batterier. I vår familj är det nämligen Skotten som är den ordningsamma medan jag spiller, dräller, drar fram saker och luktar på blommorna.

Gammelbästisen och jag kan spela basket, tapetsera, sätta upp lister, bygga garderober, köra bil, snyta näsor, klippa naglar, stryka gardiner och lite annat, men att få ordning verkar omöjligt. Nu åker jag och ser till att få ordning på datoråbäket i stugan. Modem! Hurra!

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Äääääääntligen är du på väg!!!!!!
Nu väntar vinet på dig på min altan. Jag ska göra iorning rumm åt er.. Vi ses... Kramar

06 juli, 2006 13:23  
Blogger Louise said...

Ja! Neeej! Först är du här och sedan bara försvinner du igen. Åh så grymt...

:)

06 juli, 2006 20:32  
Blogger Lotten Bergman said...

Nej Louse, hon ska inte försvinna, hon ska bara dra i det där snöret som sätter igång modemet uppe i vilsemarkerna.

06 juli, 2006 23:28  
Blogger Louise said...

Ja, en gång till! Jag kan uppenbarligen inte läsa, ordet modem existerar inte i min hjärna nu när jag sitter och fräser på med bredband.

På tal om perkulator så hade vi en på jobbet förut men det blev sällan något kaffe, bara kokt vatten. Det missades alltid någon liten plutt, plopp eller mackapär vilket ledde till att kaffepulvret låg där, orört och snustorrt, i sin lilla behållare. Nu har vi bytt tillbaka till en gammal hederlig kaffebryggare men jag håller mig borta från den också efter som det alltid klagas så förfärligt när jag gör kaffe. För starkt, för svagt, för lagom. Fram för snabbkaffe!

07 juli, 2006 18:51  
Blogger Louise said...

Ännu ett bevis på att jag inte kan läsa. Anne-Maj hade ju redan klargjort att det är röret som hamnar fel. Jag behöver uppenbarligen semester. Vilken tur att den infaller om exakt...öh få se nu...fem veckor! Jippie!

07 juli, 2006 18:56  
Blogger Lotten Bergman said...

Nu är hon i Övik, fast i ödemark utan ens modeeeem! Och Skotten skjuter med mig på basketkorgen. Upp-och-nervända världen!

07 juli, 2006 20:36  
Blogger Lotten Bergman said...

Bästisgrannen hälsar att datorn som hon har lånat av oss där uppe i Västerbotten bara visar kinesiska tecken och att den enda sajt hon får upp är min, men att hon ska gå och råna en fiskargranne som inte behöver sina sladdar.

Snart ska hon visa upp fiskefångst!

09 juli, 2006 11:27  
Blogger bästisgrannen said...

Hej allihopa, nu sitter jag hos stuggrannen. Här är det också modem men jag kommer iallafall in på min egen blogg. I kväll ska jag försöka med Macken.

09 juli, 2006 16:26  
Blogger bästisgrannen said...

Plastis- Jag ringer ikväll.

Louise- Jag försvinner inte.

Anne-Maj- Jag vinkar hela vägen på E4:an.

09 juli, 2006 16:30  
Anonymous Anonym said...

Är lite avundsjuk på att du har datormöjligheter i stugan som jag inte har. Fast jag är inne och tankar lite omvärld idag.

10 juli, 2006 13:39  
Anonymous Anonym said...

Vilken fin väg ni fått! Körde i och för sig bara halvvägs men det var ju som Autobahn!

10 juli, 2006 17:15  
Blogger bästisgrannen said...

Kicki- Datormöjligheter är en definitionsfråga. Jag försöker och försöker blogga, men det verkar helt omöjligt. Jag vill berätta om mitt napp men jag klarar inte av att lägga ut bilderna. Allting krånglar och jag blir galen. Modem ... jipppieee???

11 juli, 2006 00:16  
Blogger Lotten Bergman said...

Bästisgrannen -- lägg ut texten, mejla bilderna till mig så lägger jag ut dem åt dig!

11 juli, 2006 09:30  
Anonymous Anonym said...

Jag behöver en ny dator säger min bror. Nu på stört. Som kan visa regionsfria dvd-filmer och ladda hem från nätet. Tips nån? Modem och laptop med 6 GB hd är töntigt tydligen. Precis som att ha och betala för bredband men inte kunna koppla det till datorn...

13 juli, 2006 21:55  

Skicka en kommentar

<< Home