21 juni 2006

Nästan nytt badrum

I morse kom rörmokaren. Efter några smärre problem i tvättstugan (inredningen passade plötsligt inte in) satt han igång med badrummet. Tjoff, bang, psssft - så var rören lagda och inredningen uppsatt. Vad fort det går när man vet hur man gör.

Här är vårt gröna badrum. Jag gillade det mörkgröna kaklet men inte den avocadogröna inredningen. Det är badkarskanten som står lutad mot väggen. Fina saloondörrar - eller inte...

All inredning är utriven och betongplattan är blottad.

Gammelbästisen stryker runt dörröppningen för att kolla in verktygen.

Titta, snart kan vi gå på toaletten igen. (Jodå, Gammelbästisen har toaletter i sitt hus.) Badrummet ser lite beiget ut. Det ska bli roligt att fixa till det när allt är klart.

5 Comments:

Blogger bästisgrannen said...

Vad kul! Själv måste jag springa hem i morgonbitti och kolla om jag har köpt halogenlampor. Jag vet inte ens vad de skruvade upp idag:)

22 juni, 2006 00:34  
Blogger aequinoxia said...

Jag gillar badrumsskåpen! Vi håller som bäst på att diskutera badrumsinredning. Vi har hittat klinker vi gillar, och kakel vi gillar, men de passar inte ihop. Så något måste vi rucka på... Och inte visste jag att de fanns så många handfat att välja mellan.

22 juni, 2006 07:12  
Blogger bästisgrannen said...

Nä, det är otroligt vad toalettstolar och handfat de finns. Jag blev förvånad, tänk vad många som sitter och funderar på toalettdesign. Vi hade hemma sex kataloger (som vi tillslut inte orkade titta i).

Vårt köp gick till så här:

- Kolla in den toaletten, Skotten.
- Okej den ser bra ut och den kostar inte för mycket. Vad tycker du?
- Jo, det är okej. Den tar vi. Men titta här, det här skåpet och det här handfatet är snyggt. Ska vi ta dem? Kostar nästan ingenting. Vad säger du Lotten?
- Jättefint!
- Då tar vi dem.
- Bra. Nu är jag hungrig, e vi klara?

22 juni, 2006 10:01  
Anonymous Anonym said...

Nej, när du frågade mig om toa stolen sa jag att det skita jag i, ha,ha.

25 juni, 2006 22:23  
Blogger bästisgrannen said...

Ha, ha, ha, hmpf ...

26 juni, 2006 00:47  

Skicka en kommentar

<< Home