21 juni 2006

Uppdatering

Mitt liv har kretsar kring byggvaruhuset, huset och fotbolls-VM de senaste dagarna. Har bestämt mig för att kombinera det hela med en liten VM-utstyrsel. Jag har mitt armband och min t-shirt när jag jobbar i huset.

Matcherna klarar jag inte av att titta på eftersom det alltid går dåligt när jag själv sitter och tittar. Nervös blir jag också så naglarna ryker (naglar är bra att ha när man ska krafsa bort tapeter).

När England gjorde 2-1 gick jag över och målade panelen under trappan. Det var bra gjort eftersom Sverige i slutminuterna kvitterade.

Friden i kollektivet är återställd. I dag har jag en fungerande Gammelbästis som ska hjälpa mig att måla.


Nu är alla kvisthål lackade.


Första lagret färg är påkladdat.

5 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Och vet ni vad, nu har jag tappat färg överallt, kladdat ner både mig och de mina och dessutom slagit sönder en lampa.

Jag är en arbetshäst med stora hovar och yster, icketyglad man, hade det nog stått om mig om jag hade varit en karaktär i en dålig bok.

(Man är alltså inte en man som är en karl utan det där håret som hästarna har.)

21 juni, 2006 13:01  
Blogger Översättarhelena said...

Annars kunde det vara kul att ha en yster, icketyglad karl. De är sällsynta nuförtiden.
Fiffiga små klädstänger under trappan förresten.

21 juni, 2006 17:04  
Blogger bästisgrannen said...

Jag har en rätt yster, icketyglad man. Han gör aldrig som jag vill och han har roligt hela tiden. Det gäller min man (Skotten) och min man (håret).

Klädhängarna är jättefiffiga och de fungerar. Ibland bågnar det när det hänger för många jackor där (läs alltid).

21 juni, 2006 17:50  
Blogger bästisgrannen said...

Vem är ungkarln, kan du skicka hit honom?
wv = xvgwezas = Muchas cervezas por favor

21 juni, 2006 21:45  
Blogger den blyga said...

Här kommer lilla Ludde håhåjaja
bärande på sin kudde håhåjaja

Här kommer min kära SYSTER hå hå jaja
alltid så glad och YSTER håhåjaja;

sjöngs av Gustav (7) med näspolyp!
Vi har det inspelat på band i en teknik som nu inte kan spelas upp(?)

24 juni, 2006 07:40  

Skicka en kommentar

<< Home