20 juni 2006

Hjääälp, nu e det dags igen.

Matchdagen spenderas med en mycket nervös och retlig Gammelbästis. Bäst att ta fram bomullshandskarna. Här gäller det nämligen att ta det varligt. Inga hastiga rörelser. Inga burdusa skämt. Allt kan misstolkas till Englands fördel.

Olle försöker få kontakt eftersom färg ska inhandlas till ett stort trähus. Han blir omedelbart missförstådd.

-Vad då blå och röd och vit? Hejar du på England va? Vänta du tills Skotten kommer hem. Jag ska minsann säga att du ääälskar England. Vill du att Sverige förlorar ikväll?

Jag frågar försiktigt om det går bra om vi tar den gamla Volvon till byggvaruhuset.

-Vad då gammal? Tycker du att Sveriges lag är gammalt. Du är ju en dinosaurie jämfört med svenska fotbollslandslaget. Vill du också att de ska förlora ikväll? Du får absolut inte smaka av MIN öl. Vänta bara tills Skotten kommer hem, han ska få öl för han är den enda som förstår.

Byggvaruhuset är avklarat, färgen (gul) blev inhandlad och jag fick tag i de saker som jag behöver till mitt hus.

Nu är det tre timmar kvar innan avspark. Gammelbästisen är mer eller mindre okontaktbar. Hon går omkring som en tidsinställd bomb med en nytryckt t-shirt (när hann hon med det?).


Snälla Sveriges fotbollslandslag - kära ni - vinn ikväll va!

5 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Wow, du måste ha haft vidvinkel. Så där ser jag junte ut.

20 juni, 2006 19:05  
Blogger bästisgrannen said...

Joorå, med vidvinkel så ...

20 juni, 2006 20:49  
Blogger Lotten Bergman said...

Nu blir det Tyskand i åttondelen! Hu och uuuusch! Men trallala, kul i alla fall! Hjälp. Hurra!

(Jag är en smula labil just nu.)

20 juni, 2006 23:09  
Blogger bästisgrannen said...

Jaaa - vilken tur att Sverige spelade oavgjort - för husfridens skull. Tänk om Sverige förlorat och Trinidad Tobago vunnit. Kollektivet hade varit under isen i ... flera daaagar.

20 juni, 2006 23:31  
Blogger Lotten Bergman said...

Vet du, när vi sprang omkring här och vrålade
och du var hemma i ditt hus och målade,
satt fjortonåringen tyst som en mus
i en kompis väldigt lättväckta hus.

(Vad hände? Det var faktiskt inte meningen att jag skulle rimma.)

21 juni, 2006 00:26  

Skicka en kommentar

<< Home