28 juni 2006

Gammelbästisen

För släktingar, vänner och bekanta som tror att Gammelbästisen bara jobbar med mitt hus (och är lite oroliga för henne) så lägger jag in denna bild.


Hur hon får dygnets tjugofyra timmar att räcka till vet inte ens jag, men lite tid för att jobba får hon ihop trots allt.

Jag som bott med henne i flera veckor börjar misstänka att hon har superkrafter. Det är därför hon nu måste bygga en garderob istället för en telefonkiosk (Clark Kent, ni vet, han som blir Superman).

8 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Himmel, nu bloggar du ju som vore du en ketchupflaska!

28 juni, 2006 00:27  
Blogger bästisgrannen said...

Ser ni att hon har bytt tröja (kolla förra inlägget)?

28 juni, 2006 00:27  
Blogger bästisgrannen said...

Du är ett kinderägg och jag är en ketchupflaska. Hm ...

28 juni, 2006 00:28  
Blogger bästisgrannen said...

Just nu känner jag mig som en rysk lärobok och bokstäverna på tangentbordet ser plötsligt ut att vara på kyrilliska. För mycket jobb, för mycket bloggande, för litet sömn. Risk för stavfel - dags att sova.

28 juni, 2006 01:37  
Anonymous Anonym said...

Kinderägget och Ketchupflaskan, Lilla O och Muskelkvinnan, Gammelbästisen och Bästigrannen. Bill och Bull. Kärt barn har väl många namn?

28 juni, 2006 07:36  
Blogger Lotten Bergman said...

Ser ni min dator? Den är så ny så den blänker!

Men: jag har fått skavsår. Kanten som sitter i handflatan är sylvass! Här har man hantverkat i snart en vecka utan blåsor och valkar -- och så måste man leta efter liniment på grund av en ny dator ...

Tror ni det blir snyggt med en självhäftande gummilist där? Eller ska jag sätta den direkt på handen?

28 juni, 2006 11:47  
Anonymous Anonym said...

Direkt på handen.

28 juni, 2006 14:56  
Blogger bästisgrannen said...

Luggkomplex- Vi kommer snart igen. Kolla duken på mitt bord i senaste inlägget:)

29 juni, 2006 00:34  

Skicka en kommentar

<< Home