27 juni 2006

En vanlig dag på jobbet - modeblogg

Eftersom vi levt hos Gammelbästisen i snart två månader jobbar hon i alla lägen för att vårt hus ska bli klart.



Här är hon iförd en vacker prinsesskrona som hon bar med grace en hel eftermiddag. Det röda t-shirten har hon levt i de senaste dagarna och av detta kan vi konstatera att den är av ypperlig kvalitet och absolut luktfri efter flera hårda arbetspass. (Hon använder sig även av, den numera berömda, blötsvampsspacklingstekniken.)


Själv är jag iförd min sedvanliga Sverige-t-shirt. Den hade en vacker gul färg med blå inslag. Numera kan även vita inslag skönjas på flera ställen. Vad gäller den luktfria sorten som används av Gammelbästisen kan vi tyvärr meddela att detta inte gäller för denna typ av t-shirt. Tröjan har på eget bevåg krypit iväg till tvättkorgen. (Vad gäller min teknik kan jag säga att bilden är arrangerad!)

Vi jobbar och sliter för att få allting klart. Förstärkning i form av föräldrar har kommit hit från norr. Nu är golvet på väg!

5 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Jag är så himla glad över att du visar upp spackeldiademet!

Nu ska jag lägga tröjan i smutsen och ta på mig Nobelprisklänningen.

28 juni, 2006 00:01  
Blogger bästisgrannen said...

Ja, du kan få Nobelpris i blötsvampsspacklingstekniken. Det blir fin middag med franskt vin (fast jag fick ont i huvudet av det) och efterrätt.

28 juni, 2006 00:25  
Anonymous Anonym said...

Jag är mäkta imponerad över mina vänner måste jag säga. Å här sitter jag och gör inte ett dugg när jag borde stå och spackla i luktfria t-shirt och bära diadem. Om jag inte skulle träna ikväll skulle jag spackla nått.

28 juni, 2006 07:33  
Blogger bästisgrannen said...

Lycka till på träningen. Jag måste jobba. Kicki, vi ses nästa vecka.

28 juni, 2006 16:18  
Blogger Lotten Bergman said...

"Jobba" skriver hon att hon måste. Pah, jag vet nog vad hon gör, jag!

(Det börjar på v och slutar på n.)

28 juni, 2006 18:55  

Skicka en kommentar

<< Home