28 juni 2006

Köket

Klockan närmar sig midnatt och vi ska sova hemma inatt. Men här sitter jag hos Gammelbästisen och bloggar ... för vi har ju varken bredband eller vita knädatorer.

Jag kommer att jobba mycket dagarna som kommer. Det måste putsas fönster, skuras väggar och golv, flyttas möbler, ställas i ordning, skruvas in skruvar och allt möjligt konstigt.

Hur konstigt det än låter så är bloggen en av anledningarna till varför jag har lyckats hålla humöret uppe. Det har varit en märklig period i mitt liv som har blivit en positiv upplevelse tack vare Gammelbästisen, bloggandet och era kommentarer. Jag tar en kortare paus i bloggandet för att fixa i ordning det sista med huset.

Jag hoppas att vi snart hörs igen.

/Gammelbästisen



Köket den 11 maj, spikreglarna är synliga, lukten är fruktansvärd.

Köket i början av juni. Nya masonitgolvet är lagt.


Köket ikväll, med nytt golv och utan skåpluckor. Kunde inte hålla mig utan slet fram bordet och lade på duken. Jag anar hur det kommer att se ut när allt är färdigt!

17 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ser ju STRÅLANDE ut! Å jag som inte kommer hinna över och kika innan semestern. Räknar med inflyttningsfest i slutet av sommaren. Kanske Godzilla vill komma?

29 juni, 2006 07:53  
Blogger Översättarhelena said...

Å, vilken fin duk! Och kristallkrona har ni i köket, det tycker jag man ska ha!

29 juni, 2006 09:03  
Blogger Cecilia N said...

Vad blev det för golv till slut?

29 juni, 2006 12:35  
Anonymous Anonym said...

härligt... vad fint det blir, supernice.. vad blir det för köksluckor? har jag missat det eller?... vad ni har jobbat bra allihopa.. ju fortare ni jobbar desto fortare kommer bästisgrannen upp till norrland... jag längtar såååå myyyycket...

29 juni, 2006 12:44  
Anonymous Anonym said...

jag kommer att sakna dig o denna blog.. kikar varje dag på vad som hänt...

29 juni, 2006 12:45  
Blogger den blyga said...

Gratulerar till att Ni snart är HEMMA igen.

Efter all möda och besvär, blir det väl skönt att flytta in i ett nästan nytt, fräscht hus!

Visst hade Ni tur med vädret!

29 juni, 2006 21:36  
Blogger Lotten Bergman said...

Ja, nu måste jag ju svara på frågorna för där borta på andra sidan gatan, finns det inte nätverk utan bara tröskverk med modem som inte funkar eftersom hantverkarna har klippt av telefonledningarna.

Kicki: Ja, Godzilla kommer. Kanske tar vi fram julgranen så att han har någonstans att bo.

Helena: Kristallkronan är Bästisgrannens arvegods. Som hennes pappa nu har handputsat. Duken är en jättefin, billig Josef Frank-kopia från Åhléns!

Cecilia N: Det blev ett ekgolv som är mattlackat och som bara kostade 279 kr/kvadratmetern. Och eftersom det av Skotten och Pappan är inlagt på hela undervåningen, blev Bästisgrannen "storkund" med ännu lite mer rabatt.

Plastis: Det blir de gamla luckorna, fast vitmålade av din moder. Allt grönt ska bort.

Nu längtar jag på att få äta och dricka i det fina huset med de fantastiskt vackert uppsatta tapeterna. (Huset har just nu invaderats av en besökande hund och jag är hyperallergisk, så det dröjer.)

30 juni, 2006 20:06  
Blogger Lotten Bergman said...

Ojoj, nu lät jag ju alldeles allergiker-bitter! Det är jag inte alls. Om en liknande hund kan ni läsa här.

30 juni, 2006 20:45  
Anonymous Anonym said...

Snälla Lotten, banka lite på O så vi får uppdateringar, kasta en dator på henne så fort hon kommer över tröskeln hos er. Hur har det gått med skåpet till exempel som jag tackade nej till att bära i fredags när jag levererade filmjölk? Och har de vita fläckarna försvunnit från O:s överarmar?

Finns så många obesvarade frågor att det är olagligt att sluta blogga. Borde H Senior veta och förklara för sin dotter.

01 juli, 2006 22:32  
Blogger Lotten Bergman said...

Hon kommer att blogga mer, men just nu sitter hon fast i ett listvirrvarr som ser ut som ett bäverbo.

Vårt trådlösa nätverk räcker till hennes altan -- så det kommer nog att ordna sig.

Filmjölken som du lämnade, Kicki, den bor i våra magar. De äter inte fil, se. Men det gör ju vi. Slurrrrp, bara, åt vi upp allt.

Skåp? Ville hon ge bort skafferiskåpet som egentligen är en garderob? Eller var det ett annat skåp? Nej, nu läste jag fel -- de ville att du skulle flytta det antika avlutade nedför trappan, va?

Huga, nej, det hade varit förfärligt att tappa det.

02 juli, 2006 09:11  
Blogger Lotten Bergman said...

Source: Det finns en husbil i släkten. Men i den bor en hund. Som en hundkoja, liksom.

02 juli, 2006 14:44  
Blogger aequinoxia said...

Åh vad snyggt det blev! Det känns svårt att tro det när man ser den första bilden... Gillar skåpen och hoppas det kommer en bild till sen när luckorna är på plats.

03 juli, 2006 08:02  
Blogger Lotten Bergman said...

Source: Om man har en son på över två meter får man en guldstjärna. Om man däremot samtidigt har en hund, rykar stjärnan omedelbart. Eftersom du har två hundar, krävs det att andre sonen kravlar sig upp till tvåmetersstrecket för att du ska hamna på noll.

Livet är bra grymt. Däremot sover jag gott i båtar.

Alla: Jag ska sparka på Bästisgrannen; nätverket står här och bara skriker efter fler användare!

03 juli, 2006 16:33  
Anonymous Anonym said...

Lotten: Har din yngste son blitt 2 meter?

03 juli, 2006 19:19  
Blogger Lotten Bergman said...

Kicki: Men huuur läser du? Source har två söner, två hundar, en basketkorg och en båt. Korgen sitter på 3,05 meter, men yngste sonen på 2 meter.

MIN yngste son är prick 2 meter längre ner räknat från basketkorgen.

04 juli, 2006 22:08  
Blogger Lotten Bergman said...

Bra, Source -- reta henne till nya blogginlägg!

05 juli, 2006 11:05  
Blogger Lotten Bergman said...

Nu är det nära! Hon kommer snart över till vårt nätverk för att blogga lite!

06 juli, 2006 10:19  

Skicka en kommentar

<< Home