15 juli 2006

Fler bilder från huset

Visserligen är jag inte hemma, men Skotten är det. Och han fixar och trixar så att det ska bli vackert tills jag åker hem igen.Skotten dansar trolleridans framför strykbrädan som ska förvandlas till en kamin.
Skotten njuter av boksamlingen i vardagsrummet. (Not! Han längtar efter whiskyn i jordglobsbarskåpet.)
Köket. Need I say more? Kolla kylen och frysen i högersidan. Kolla spisen. Kolla skåpshandtagen. Kolla bordet: Gammelbästisens familj får plats hemma hos oss numera!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ni måste ha dåligt väder där uppe i norr, för visst är det väl så att gäddorna inte nappar i solsken ?!
Ja, jag kan ju ha fel....fiskar inte särskilt ofta. Aldrig faktiskt !
Köket ser toppen ut. Vi kommer snart och provar ytan. Den räcker till för en fembarns familj. Men räcker den till för en sexbarns dito ? Jag bara undrar.......

15 juli, 2006 23:01  
Blogger Lotten Bergman said...

Åh, kan Skotten komma hit och trolleridansa vid vårt hallgolv? Jag skulle så gärna se att det förvandlades till en ekparkett.

15 juli, 2006 23:43  
Anonymous Anonym said...

Stackars Skotten ensam hemma med Whiskyflaskan.

16 juli, 2006 21:41  
Anonymous Anonym said...

det är såååå underbart att ha er här uppe i solstaden.. det blir superfint i ert hus.. vi måste komma ner o få bo in huset med er ...

17 juli, 2006 12:21  
Blogger bästisgrannen said...

Eva- Mja, det är inte bara mulet. Når gäddorna högg var det kanske ett moln på himlen. Kom och prova köket.

Lotten- Han trolleridansar bara för fotografer:)

Source- Jag har åkt hem till min plastismamma och jag jobbade HÅRT innan jag åkte till Solkusten:) Nu kommer jag att komma hem som en gourmetkock som lagar fisk med en höft.

Skotten- Titta inte för djupt i flaskan:)

17 juli, 2006 12:27  
Blogger den blyga said...

Förstärkning av budskap:

"Gå gärna till glaset med din glädje, men aldrig till flaskan med din sorg".
Which means: Whiskeyn ska drickas när familjen återvänder!
Förresten anser jag att Du är utsatt för grovt förtal - Du tittar visst åt vänster FRÅN världen.
Förresten
TYVÄRR:
Tung förlust i Larssons hemmadebut
[2006-07-17]

Henrik Larssons hemkomst till HIF och Allsvenskan slutade riktigt illa – förlust mot Häcken med 1-3 (1-1) och det var en tyst och närmast chockad Olympia-publik, fullsatt 17 100, som kunde notera en mycket stor motgång i höststarten.

18 juli, 2006 08:18  
Blogger Lotten Bergman said...

Hohooooo, bloggerianlej. Jag vet att du bara ligger och sover hela dagarna!

20 juli, 2006 14:38  
Anonymous Anonym said...

Kicki, hej!
Roligt att läsa din blogg. Omoderna jag har ingen. Vore kul att höra från dig.
Kram! Kram! // Ullis

23 juli, 2006 04:21  
Blogger bästisgrannen said...

Är på väg hem. Snart ska jag blogga. Har levt internetlöst i två veckor. Abstinens:)

30 juli, 2006 17:02  

Skicka en kommentar

<< Home