15 juni 2006

Jättevallmo

Här om dagen bestämde vi oss för att ta bort ett litet vägghängt skåp i tvättstugan. Eftersom vi ska sätta upp väv på väggarna verkade det lite besvärligt att tapetsera runt om. Sagt och gjort, skåpet blev nedskruvat och inlastat i garaget.

Men tittut ... kolla vilken tapet som satt bakom skåpet! Den är ju hur cool somhelst, tycker jag.

Denna bit på ca 70 x 50 cm uppenbarade sig.

Är det någon som vet vad det här är för blomma? Jag tycker att de påminner om mina jättevallmo som jag har i min trädgård även om bladen inte stämmer.

Jättevallmo i min trädgård.

En till.


PS: En rolig blogg (VBK) om man vill läsa om kollektivet sett utifrån.

16 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är totalt non-cool eftersom jag tycker att tapeten är ruskig. Men rolig. Eftersom det kanske är vallmo, kanske det då är en psykedelisk tapet eftersom man ju kan starta knarktillverkning med tillräckligt mycket vallmo?

Nu till den viktigaste frågan av alla: kan man knarka vallmofrön?

15 juni, 2006 12:18  
Anonymous Anonym said...

Tapeten är jätterolig.

wf= qul ut nfl ... Det är kul ute med national football league

15 juni, 2006 12:37  
Blogger bästisgrannen said...

Oj det var jag som blev anonym. Jag skulle förklara för plastsyrran hur man kommenterar och då blev det alldeles feeel:)

15 juni, 2006 12:44  
Blogger aequinoxia said...

Åh vilken ljuvlig tapet! I ett helt rum hade den varit vidrig, men som dekoration - helt fantastisk. Jag hade spikat upp en ram runtomkring en liten bit och haft som tavla. Få se om jag kan få fram ett foto av våra badrumstapeter (som vi har lappat med silvertejp) som vi funderar på att spara en bit av i dekorativt syfte. Fast inte i badrummet då, för där ska det fuktspärras och kaklas.

15 juni, 2006 12:58  
Blogger bästisgrannen said...

Vilka roliga ideér jag får, potatisland av badkaret och tavlor av tapeten. Jag ska banne mig skära loss tapetbiten och se vad jag kan göra. Kaxigt - wf=kcxig.

15 juni, 2006 13:23  
Anonymous Anonym said...

hello plastis.... kan du inte spara en liten del av den tapeten i tvättstugan och ha lite röda detajer till?.. vilken underbar blog.. du är superduktig på att skriva... nu måste jag fortsätta arbeta.. puss o kram

15 juni, 2006 13:34  
Blogger bästisgrannen said...

Puss på dej också och tack för fin komplimang. Nu ska jag ta med mig Gammelbästisen och gå över till mitt hus för att se om det går att skära loss tapetbiten.

15 juni, 2006 13:41  
Anonymous Anonym said...

Hmm. vilken blomma är det... Kan det vara så att tapeten är en 70-talsvariant av den klassiska kurbitsen måntro? I så fall är det ju pumpabesläktade blommor. Pumpa heter ju kurbits eller variant av det på tyska, finska och säkert ett och annat annat språk.

15 juni, 2006 14:02  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar tapeten. Den är ju modern! Varför inte bara rama in den på plats?

ptoln: pistolen. Fast på norrländska.

15 juni, 2006 14:47  
Anonymous Anonym said...

Klart att du rama in den på plats... Jag längtar att få se det färdiga resultatet. Om du skär ut den och det blir en bit över kan du ta upp den till din söta plastsyrra, så får hon en del av ditt hus och dig.... nu måste ja jobba igen... Förresten jättesnyggt att ta bort väggen mellan kök o hall.... kram kram.

15 juni, 2006 16:43  
Blogger bästisgrannen said...

Nu har både Gammelbästisen och jag varit över gatan med mattknivar i högsta hugg. Tyvärr gick den inte att få loss. Men vi har fotograferat den igen och Gammelbästisen säger att man kan göra något kul av fotografiet:)

15 juni, 2006 16:57  
Anonymous Anonym said...

ok.. men blev den förstörd? du kan ju förstora kortet. din sida stör min arbetsdag. men nu ska jag gå hem.. vi hörs imorron... kram kram

15 juni, 2006 17:07  
Blogger bästisgrannen said...

Jag var alldeles nyss hemma och kollade in tapetbiten. Nu har målaren spacklat på den. I morgon är tapetbiten ett minne blott, men den finns dokumenterad i Gammelbästisens kamera. Resultatet kommer senare.

15 juni, 2006 21:18  
Blogger Cecilia N said...

Ja, man kan knarka valmofrön. Nånstans hörde/läste jag om ett stall som fick gammalt bröd av bagaren. Men det blev dopingutslag när de (hästarna) ätit vallmofröbeströdda frallor. Så det fick de sluta med.

Cool tapet - i mindre stycken än hela rum.

kifbxer, är det nån sorts byxor eller boxning? Eller hund rent av?

16 juni, 2006 13:30  
Anonymous Anonym said...

Hej, underbar tapet! Blomman är Ranunkel!

10 juli, 2006 16:28  
Blogger bästisgrannen said...

Hej anonym, vad kul att få namnet på blomman:)

11 juli, 2006 01:06  

Skicka en kommentar

<< Home