16 juni 2006

Fotbollsmatchen

I kollektivet är vi inte alla lika intresserade av fotboll som Gammelbästisen och Skotten. De är besatta, okontaktbara och fullständigt absorberade av matcherna. Men, som det kollektiv vi är, så hjälper vi gärna till att komma i stämning.


I går eftermiddag tillagades en VM-kaka av tolvåringen och nioåringen. En underbar vanlig kladdkaka med jordgubbar och pudrat florsocker.


Sedan tillreddes en VM-inspirerad paella av Gammelbästisen. Mums! Middagen avnjöts med citronvatten och ett hyfsat lådvin.


När matchen drog igång var stämningen på topp. Små skålar med popcorn cirkulerade runt bland åskådarna under första halvlek. När popcornen tog slut tröttnade de flesta av den yngre publiken och de gick och la sig utan knot.

När jag, efter några minuter in i andra halvlek, insåg att Sverige skulle förlora om jag fortsatte att titta på matchen så gjorde jag det enda rätta ... jag gick också och la mig. Det slår banne mig aldrig fel!
Samtidigt som Ljungberg nickade in ett - noll, låg jag i djup dvala och märkte som vanligt ingenting.

-MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!

7 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Haha, man ser ju att paellabilden är arrangerad med räkorna -- den är ju inte färdig än!

16 juni, 2006 11:34  
Blogger Louise said...

På tal om popcorn som tar slut så minns jag mitt och Lukas första biobesök. Han var tre år och vi var på Nasses STORA film. När popcornen var slut tittade han på mig och sa "Mamma ska vi inte gå hem nu". Nuförtiden köper jag alltid den största bingen popcorn jag kan komma över och lyckas således hålla kvar honom i salongen under hela filmen.

16 juni, 2006 12:04  
Blogger bästisgrannen said...

Lotten- Det gör man ju inte alls det. Det är bara för att du vet om att den inte är färdig.

Louise- Bra ide´med popcorn. När jag var på bio sist så såg jag en familj som hade fyllt en plastpåse (modell större) med eget popcorn. Då blir det även en rätt billig ide´:)

16 juni, 2006 12:51  
Blogger den blyga said...

Nr 10?
Varför det?
Motivera!

16 juni, 2006 14:04  
Blogger bästisgrannen said...

Gammelbästisen har sedan 1979 alltid haft detta nummer på sina tröjor. Charles Barton (en basketspelare som spelade med Plannja) hade nummer tio på sin tröja och eftersom han var Gammelbästisens stora idol så blev det just nummer tio.

16 juni, 2006 14:27  
Anonymous Anonym said...

Louise: Var på bio i julas för första gången med Filip, 4 år. Vi tittade på Petson och Findus-filmen. Filip fattade inte varför man var tvungen att sitta still på en speciell stol när det fanns så många att välja på. Han sprang runt som ett yrväder. Mormor hans, hon somnade.

16 juni, 2006 16:29  
Blogger Cecilia N said...

Yes! Jag som egentligen inte bryr mig speciellt om fotboll, men som ändrade mig just under VM -94 och såg en massa fotboll då drog mig till minnes att Martin Dahlin hade nr 10 på tröjan. Och titta! http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_fotbollslandslag_i_VM_1994 (nej, jag minns inte hur man gjorde snygg länk) Jag mindes rätt!

(På tal om värdelöst vetande som inte går att städa bort ur huvudet till förmån för viktigare vetande.)

16 juni, 2006 21:24  

Skicka en kommentar

<< Home