12 juni 2006

Down the toilet ...

I morse vaknade jag när det var 13 minuter kvar tills jag skulle vara på ett viktigt möte.

Vid lunchtid satte jag mig i en kokhet bil och brände mig i rumpan.

På eftermiddagen ringde någon och gav mig lite tråkiga nyheter angående huset.

Där satt jag i mitt rum och tyckte synd om mig själv och upprepade meningar som ... down the drain, mummel, mummel, down the toilet, allt är kört, mummel, mummel, life sucks, what's the point, mummel, mummel, det är lika bra att dra något gammalt över sig och svepa fem whisky, kasta in handduken, ta ner skylten, lägga mig själv på hyllan, mummel, mummel ...

Då gled Gammelbästisen in i rummet.

- Men ... va nu rå ... sitter du här alldeles ensam och gråter??? Så här kan vi inte ha det. Nu fåru torka bort snoret och rycka upp dig. Vi har väderkvarnar att slåss emot, så kom nu ...

Vi stack över till min trädgård ... rotade runt i skrothögen ... drog ... slet ... svettades ... och ... Voilà! ... tårarna var borta. Här är resultatet.

13 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Är den inte alldeles förtjusande? Inte en vanlig vit toa, utan lite avocadogrön. Lite röda blommor på toppen, kanske?

(Jag är blomanalfabet och vet inte vad jag talar om.)

12 juni, 2006 23:24  
Anonymous Anonym said...

Nämen! Det är ju alldeles strålande! Tokhäftigt. Hoppas den får stå kvar även efter huset blitt klart. Kommer förbi och inspekterar ikväll.

13 juni, 2006 07:35  
Blogger bästisgrannen said...

Vår ”installation” ska stå där tills den ramlar ihop. I morgon ska jag köpa lite färgglada sommarblommor som vi ska sätta dit. Just nu är det överblivna krukväxter som vi tog i brist på annat:)

13 juni, 2006 08:37  
Anonymous Anonym said...

Urtjusigt!!

Jag har sett en liknande plantering i en bidé under mina promenader runt hemmakvarteren i Haninge. Kanske är det så att det i stället för pampiga urnor på båda sidor om entrén ska stå en toa och en bidé?!

(Enkelt att vattna bör det ialla fall vara - bara att spola ;-) )

13 juni, 2006 12:30  
Blogger den blyga said...

När jag var liten/ung var ju det där med vattenklosett en modernitet!
I släkttorpet fanns den inte förrän 1981!
Visserligen fanns/finns det dass, men på natten gällde POTTA.

Dessa pottor - många från Rörstrand och Gustavsberg- är ju numera omtyckta ytterkrukor till - ja, just det: Krukväxter.

Cirkeln är sluten

13 juni, 2006 14:04  
Blogger bästisgrannen said...

Pernilla- Vi har badkaret kvar på altanen:) Kanske gräver vi ner det också.

Den Blyga- Ja, cirkeln är sluten. Jag har kvar en gammal emaljpotta som jag ibland har blommor i. Den har även använts till annat ... när jag var yngre:) Jag hade också ett torp i Västerbotten byggt 1888. Där fanns varken el eller vatten. Det var potta eller utedass (med två hål) som gällde. Det gick bra det med.

13 juni, 2006 15:24  
Anonymous Anonym said...

Kära nån.....
Nog har man hört talas om att blommor ska ha gödning,helst naturgödsel...men detta är väl att ta i...
Kommer det att finnas andra alternativ för toabesök???
Vi kommer om en vecka och vi kan vara storbehövna....

13 juni, 2006 18:39  
Blogger bästisgrannen said...

Näe, det här är alternativet, eller ... emaljpottan som inte är fylld med blommor den här sommaren:)

13 juni, 2006 19:03  
Anonymous Anonym said...

Ursäkta,,,Det är rätt taskiga alternativ...och dessutom utomhus...Är det skyddat från insyn???

13 juni, 2006 20:50  
Blogger bästisgrannen said...

Nope, det ligger vid busshållplatsen:)

13 juni, 2006 21:25  
Blogger bästisgrannen said...

En pissoar i vardagsrummet? Jag vill ha bildbevis:)

13 juni, 2006 23:10  
Anonymous Anonym said...

Ja!!! Gör en koi-damm av badkaret bredvid toaurnan. Jag älskar återanvändning med humor!

Eller plantera potäter i karet utan att gräva ner det. Bekväm kupningshöjd. :-)

14 juni, 2006 12:01  
Blogger bästisgrannen said...

Potatisland är ju lysande. Vilken bra ide´. Eftersom jag ska börja spackla nu så får det bli lite senare, men jag ska absolut behålla badkaret. Härligt:)

15 juni, 2006 00:16  

Skicka en kommentar

<< Home