14 juni 2006

Shopping

Eftersom Gammelbästisen och jag hade tittat på väderleksrapporten, skuttade vi in i bilen och fräste iväg till affären med de fyra versalerna i loggan, mitt under värsta högsommarvärmen. Himlen var blå, solen strålade och temperaturen var hög.

Temperaturen i bilen var också på topp för det kändes som att vi var på rymmen. Skotten var på jobbet, Olle satt djupt försjunken över datorn, de minsta var på dagis och de större var på dagläger i skogen. Dessutom var diskmaskinen, tvättmaskinen och dammsugaren på möte och hade inte tid med oss.

Det var som förr i tiden när vi hundralappade ner till Stockholm och spenderade 100 kronor under en hel vecka. Vi levde på pasta, ketchup och chips och hade otroligt kul. Vi hade ungefär samma ekonomiska situation idag, men ibland får man trolla med knäna även om det blir lite surt efteråt.

Kul var det och vi kom hem med två potatisskalare, tre toalettrullehållare, en äggklocka, tre slevar och två dörrhandtag. I grannbutiken inhandlade vi också sju billiga plastspadar, två paket ätpinnar, ett sopset och billiga blommor till toalettinstallationen.

Gammelbästisen och jag kände oss otroligt välplanerade, för när vi kom ut på parkeringen ösregnade det.


Nu är installationen lite mer färgglad.

Om vi bygger på en våning till skulle det här köket passa finfint.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det där skyskrapeköket passar finfint i vårt kök när ni har flyttat ut. Jag ska banne mig ... råna en bank! (Och köpa snyggare verktygsbälte.)

15 juni, 2006 00:00  
Blogger bästisgrannen said...

Ha, det gör det inte alls det, för då har du köket fullt med odiskad disk, så det ryms inte. Men det är klart ... då kan du stoppa in all smutsdisk i skåpen längst upp och glömma bort dem:) Fnizz. Dessutom har du ett snyggt kök med coola luckor som jag behöver en stege till för att nå upp.

Råna en bank är ingen bra ide´, man får förmodligen inte blogga i fängelset. Tänk på det.

”Bättre en blogg i handen än tio skyskrapekök i huset”

15 juni, 2006 00:11  
Anonymous Anonym said...

Va! Här sitter man i godan ro och läser, och så börjar ni babbla om disk! Då kan jag inte längre fly från verkligheten. Ber att få rekommendera mig för tillfället. Disken kallar.

vdsayn: vad har vd:n att säga?

15 juni, 2006 11:28  
Anonymous Anonym said...

Ulla: Vi BABBLAR om disk, men utför den alltför sällan. Hög på hög = trist disk.

Men Olle kom igår på att det var sommastugefeeling i kollektivet eftersom vi på nolltid fyller diskmaskinen och ideligen får stå där med diskborstar och kökshanddukar.

15 juni, 2006 12:14  
Blogger bästisgrannen said...

Jag vill bara tala om att nu skiner köket som en sol. Men ... jag har just hämtat gänget från skogen så om några minuter är det dags igen:)

15 juni, 2006 12:28  

Skicka en kommentar

<< Home