01 juni 2006

Nu har vi öppen planlösning!

Snart hinner jag inte med med kameran. Byggarna jobbar så snabbt att jag egentligen skulle behöva vara ledig från jobbet. Häromdagen fick jag av er som kommenterar många bra tips om olika golv som vi kan lägga in. Skotten och jag är rätt förvirrade i golvträsket. PVC är uteslutet. Linoleum vill vi nog inte ha. Laminat är vi lite labila inför. Parkett är tjusigt, men fungerar det för oss som kastar knivar och pannkakor i köket? Gammelbästisen spiller vin och trippar in med skor (utan klack). Lackat trägolv kanske är melodin?

Nu har de rivit hallväggen eftersom vi blev inspirerade av Gammelbästisen som på sitt indiskreta sätt vrålade att väggen skulle väck. Vi har nu ett nytt hus med öppen planlösning för fester med henne och hennes familj.


Hallen innan vi ens hade en tanke på att riva väggen.


Här står jag i samma hall. Nu utan vägg, med fri sikt rakt in i köket.


Och nu har vi fått nytt spånskivegolv! (Ska vi låta det ligga kvar och strunta i de eventuella, lackade ekplankorna?)

7 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

MEN DET ÄR JU SÅ COOLT!

(Caps lock, jag vet, jag är hysterisk. Nu blir det stekflott i hela huset och det är mitt fel.)

01 juni, 2006 22:33  
Blogger bästisgrannen said...

Det är bara för att du ska kunna spilla lådvin i HELA kökhallen. Jag har ett nytt rum ... kökhall ... en kökhall ... ett kökhall ... den kökhallen ... det kökhallet

-Zzzz ...

01 juni, 2006 22:50  
Anonymous Anonym said...

Det är asballt!

Så vill jag också ha.

Kökhall, hallkök, varför inte vardagsrumshallkökstoalett?

02 juni, 2006 08:32  
Blogger Lotten Bergman said...

I Lund, på Delphi -- alltså där studenterna bor -- kan man bli instängd på toa om ugnsluckan faller ner under sittningen. Där kan man snacka om halltoakök!

02 juni, 2006 10:04  
Blogger den blyga said...

Tjusigt!

Apropos nomenklaturen:

Någon gång på 70- talet blev det ju inne med "allrum".

Visst är det ett ALLRUM!

05 juni, 2006 07:29  
Blogger bästisgrannen said...

Vardagsrumshallkökstoalett? Amerikanskt? Allrum? Ett amerikanskt allrum i vardagsrumshallkökstoalett-stil? Det blir jättebra. Nu undrar jag vilket golv som passar i mitt amerikanska allrum? Jag tänker så det knakar och pratar med Skotten. Vi är inte överens ännu:)

05 juni, 2006 22:56  
Blogger bästisgrannen said...

Anne-Maj- Tack själv. Det här är ju jättekul:)

06 juni, 2006 21:06  

Skicka en kommentar

<< Home