11 maj 2006

Bortblåst

Jag skrev igår att jag skulle lägga in bilder från huset. Men det är så illa att min fröken, "Prussiluskan Gammelbästisen", är på annat uppdrag ikväll. När Prussiluskan trycker, fixar, flyttar och klickar ser det så enkelt ut.

-Se här Bästisgrannen, tryck här, sen gör du så och sedan drar du den hit. Kolla, det är jätteenkelt. Klicka två gånger. Förstår du?

I går förstod jag allting. I dag är det tomt, bortblåst, spårlöst försvunnet. Jag tror
att mitt förstånd har kommit på avvägar de här senaste månaderna.

Uppdatering!
Prussiluskan kom hem. Nu sitter vi i köket och har ny lektion.


Ännu mer minimalistiskt!



Boven i dramat! En ingjuten regel rakt in i betongplattan. Aj, aj, aj!



Här ligger min tvättstuga.


-Se här Bästisgrannen, tryck här, sen gör du så och sedan drar du den hit. Kolla, det är jätteenkelt. Klicka två gånger. Förstår du?

Japp, det här var ju inga problem. Lätt som en plätt!

10 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Åh! Vad bra det ser ut! När river vi ut mitt plastgolv?

11 maj, 2006 23:46  
Blogger bästisgrannen said...

När jag har blivit expert på golv. Det borde dröja cirka fem veckor.

Du är en bra fröken måste jag tillägga. Tack!

11 maj, 2006 23:49  
Anonymous Anonym said...

Vi kan ju lägga in BGs tvättstuga ovanpå plastgolvet!

12 maj, 2006 07:58  
Anonymous Anonym said...

Tycker de där köksluckorna var finare än de gamla.

Tanken slog mig igår när jag tänkte på ert kollektiv, att jag också tillbringat ett par veckor där när min lägenhet renoverades. Tror inte man kan husera på bättre ställe.

12 maj, 2006 08:35  
Blogger bästisgrannen said...

Olle- tvättstugan är gratis, varsågod:)

Kicki- Vilka köksluckor?

Nä, Bättre ställe finns inte. Jag håller med. Jag har dock medlidande med kollektivcheferna som ständigt blir invaderade av oss andra.

12 maj, 2006 11:25  
Blogger Lotten Bergman said...

Kollektivchefen här.

Vi ber att få meddela att det alls inte är synd om oss. Varje gång någon utomstående flyttar in, får vi lite bättre ordning på oss själva. Hur-man-sätter-igång-en-tvättmaskin-lappen sitter fortfarande uppe (laminerad och fin) i källaren sedan VBK-Kicki bodde hos oss för ett år sedan.

12 maj, 2006 15:06  
Anonymous Anonym said...

Hur-man-sätter-igång-tvättmaskinen-lappen hjälpte mig mycket!

O: Precis. Har aldrig gillar de gröna, bättre utan. Fast den diskussionen har vi haft för länge sedan och jag fick dig inte på min sida...

12 maj, 2006 15:12  
Blogger bästisgrannen said...

Undra vad vi får för laminerad informationsskylt?

"Lägg ej snuspåsar i blommkrukorna!"

Det blir nog mer varningsskyltar än informationsskyltar:)

12 maj, 2006 15:42  
Blogger Lotten Bergman said...

Vet du vad. Om du lägger snus i våra blomkrukor får de kanske den fukt de behöver för att överleva. Just nu sitter alla blommor i sina blomkrukor på death row.

12 maj, 2006 21:32  
Blogger bästisgrannen said...

Näerå, jag vattnade dina blommor igår.

12 maj, 2006 22:13  

Skicka en kommentar

<< Home