09 maj 2006

Honeys ... I'm home

Hello honeys... I'm home! vrålade Skotten när han klev in i gammelbästisens hus. Nu har vi börjat vårt "tillsammans-liv". Jag höll på att trilla ihop av skratt där jag stod vid diskbänken och skalade potatis till elva personer.

I fyra nätter har vi bott ihop, fyra vuxna och sju barn. En gång i tiden läste jag någon slags grupp-psykologi. Där fanns en cirkel som visade hur en grupp fungerar psykologiskt. Det enda jag kommer ihåg är "smekmånaden" som, om jag kommer ihåg rätt, gäller den första tiden. En månad borde vara i cirka fyra veckor. Vi ska bo ihop i sex veckor... Det som kom efter smekmånaden har jag förträngt och nu kan jag inte kolla i den boken eftersom den är nerpackad. Kanske lika bra det.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min monogama smekmånad tog slut i juni 1991. Det har gått väldigt bra sedan dess, så jag ser framtiden an som bigamist också.

09 maj, 2006 22:34  
Anonymous Anonym said...

Under nyss nämnda smekmånad låg Lotten och kräktes i ett kvavt hotellrum på franska Rivieran. Vem säger att den grå vardagen är sämre än den rosenröda romantiken? Grått kan vara en vacker färg om man dekorerar den en smula -- men rosa är fult för det mesta.

09 maj, 2006 22:38  
Anonymous Anonym said...

Trött är jag och virrigt jag skriver så alldeles obegripligt det är och konstig ordföljd därpå. Men vad skulle jag nu vad vardet? Öh?

09 maj, 2006 22:40  
Blogger bästisgrannen said...

Oj vad du är förvirrad nu. Ska inte du gå och lägga dig? Jag tror att din tandborste ligger under mattan i
badrummet. Jag trampade på något i morse.

09 maj, 2006 22:53  
Anonymous Anonym said...

Boken heter "Arbetsgruppens psykologi" av Lennér -Axelsson. Den ingick i kursen "Klasslärarens yrkesroll" där både du och jag, som de enda personerna i två klasser, kammade hem MVG !

10 maj, 2006 12:37  
Anonymous Anonym said...

Och ingen förstår hur det gick till ... MVG, alltså. Men, kanske är det därför som det går så bra:)

10 maj, 2006 18:18  

Skicka en kommentar

<< Home