10 maj 2006

Många mystiska män

Jag hade sovmorgon i morse, solen sken och i köket luktade det kaffe. Barnen hade knatat iväg till skolan så köket var tomt så när som på gammelbästisen. Vi satt med varsin kopp och varsin dator. Altandörren var öppen så vi hörde fåglarna kvittra och den stora ... tystnaden. Ingen som ville någonting, ingen som behövde någonting ... bara vi som kunde göra vad vi ville. Vi satt där i lugnan ro och läste och pratade bloggar när vi plötsligt hörde bildörrar slå igen.

Vi flög upp och tryckte våra näsor mot fönstret. Vips var det full aktivitet utanför mitt hus. Byggjobbarna har kommit! Med en gång var friden slut. Jag rusade iväg och klädde på mig. Gammelbästisen stod kvar och spanade. Fler bilar hade kommit, fler män hoppade ut. Två mystiska figurer, varav en med trenchcoat (det såg lite suspekt ut bland alla byggjobbare), stegade runt huset och pekade hit och dit. Sedan försvann alla in i huset. Jag och gammelbästisen stod kvar, som förstenade.

Utan förvarning kom en naken man gående ... nä, nu ljög jag.

Gammelbästisen och jag stod med våra näsor mot rutan tills de började bli tillplattade. Då insåg jag att jag var tvungen att kasta mig in i bilen för att hinna till jobbet.

När jag kom hem igen efter bara några timmar låg golven på gräsmattan, tvättstugan i garaget och badrummet på altanen. Jag har inte hittat köket ännu.

Bilder kommer imorgon.

7 Comments:

Blogger Louise said...

En invasion. Så spännande!

11 maj, 2006 07:27  
Blogger Lotten Bergman said...

MEN NU!!!!!!! Nu kommer det en jääääättestor blå lastbil med en jääääääättestor container. Det ser ut som om de tänker placera den ... ovanpå sandlådan! HJÄÄÄLP!

*rusar ut*

11 maj, 2006 11:18  
Blogger Lotten Bergman said...

Ok, containern hamnade bara på hyllebusken som Skotten klippte ner eftersom den var i vägen när han ville prickskjuta på mopedisterna som kör i 90 knyck förbi huset.

11 maj, 2006 11:20  
Blogger bästisgrannen said...

Skämtar du? Nu måste jag åka hem! Hem till dig menar jag. Hjääälp

11 maj, 2006 12:59  
Anonymous Anonym said...

Jag tror minsann att jag hittat en bloggare som jag känner, eller har jag fel? Jag kan säga att om jag inte känner dig så finns det en till tvåbarnsmamma som bor i Eskistuna och är gift med en Skotte. Men jag räknar med att jag har rätt!

Hare gött!
Kram Mingman (har du räknat ut vem som gömmer sig där bakom?)

11 maj, 2006 20:52  
Blogger bästisgrannen said...

Ja, Mingman, du känner mig. Ses vi snart? Hälsa mamma. Min gammelbästis har visat mig din blogg.

11 maj, 2006 21:33  
Anonymous Anonym said...

Jag vet inte om vi ses snart, ska tjata på mor min att vi ska försöka åka till er någon helg, det var länge sedan sist...

13 maj, 2006 22:29  

Skicka en kommentar

<< Home