08 maj 2006

Minimalistisk inredningsstil



Så här ser det ut i mitt kök numera. Jag har under årens lopp ofta drömt om den minimalistiska inredningsstilen. (Speciellt efter det att barnen kom.) Jag har inte sällan varit avundsjuk på vänner och bekanta som verkar få det mesta att färgmatcha och som inte har en pryl mer än de behöver.

Min man och jag har alltid haft svårt att komma överens om vilka möbler vi ska införskaffa. Han vill ha fluffiga, plufsiga, stora, bekväma möbler där man kan sitta och avnjuta en maltwhisky. Jag däremot är rätt förtjust i ... ja, i all möjlig stil. En period gillade jag 50- och 60-tals möbler. Gammelbästisen och jag besökte olika loppisar varje lördag i flera månader. En annan period gillade jag gamla avlutade möbler med lite norrländsk touch. Jag stoppade in så mycket jag kunde i bilens bagageutrymme efter varje resa hem till Norrland. Detta har skapat ett ganska förvirrat hem med en mängd udda möbler som förmodligen inte passar ihop. Vi har dessutom blivit ägare till en mängd möbler som ingen annan i släkten vill ha, men som de av någon anledning inte vill kasta.

De här sista veckorna, när vi började att packa ihop, har drömmen återkommit ...



När gammelbästisens och bästisgrannens barn blir lite större kan de ha en STOR loppis. Denna lilla loppis genererade sju kronor och fem glas bortbjuden saft till intresserade eventuella kunder.

12 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Till alla sensationssökande läsare: att det inte dyker upp massa rapporter om hur det gååååår med elva personer i ett hus, beror på att det hittills har gått helt otroligt smärtfritt! Ingen kissar ens på toalettringen.

Fast i förrgår slängde Bästisgrannen snus på mig.

09 maj, 2006 08:54  
Blogger bästisgrannen said...

Ja, men det var ju en olyckshäldelse! F'låååt:)

09 maj, 2006 09:52  
Anonymous Anonym said...

Åh! Jag väntar med spänning på alla rapporter. Jag har ju till och med drömt om er!!! Kom igen, något måste väl ha hänt! Hur gick det förresten med kiltkavajen?

09 maj, 2006 20:53  
Anonymous Anonym said...

Ingen kommer i närheten av min Kilt , Kiltkavaj och dyl det lovar jag. De stinkade mögel långt innan vi flyttad till Eskilstuna och kommer att stinka mögel långt efter huset är åtgärdat.

09 maj, 2006 21:18  
Blogger Louise said...

Näe, va tråkigt för oss som läser bloggen att det går så bra (skönt för er dock). Personligen tycker jag att ni ska spinna vidare på snusspåret :)

09 maj, 2006 21:39  
Blogger bästisgrannen said...

Ja Ulla, nu hann Skotten kommentera det hela. Men Gammelbästisen hade kastat ut alla våra kläder på altanen. Skottens kiltjacka har aldrig tidigare luktat så gott. Du kan ju tänka dig hur han luktade när vi gifte oss:D (Skotten hade alltså hela skottekitet på sig när det begav sig. Han var väldigt snygg, måste jag tillägga.)

Louise,en sak som jag tycker är lite konstig med Gammelbästisen är att hon har lite konstiga arbetskläder. När jag kom hem efter jobbet idag hade hon samma kläder som på träningen igår. :D

09 maj, 2006 21:59  
Blogger bästisgrannen said...

lite konstigt, menar jag

09 maj, 2006 22:00  
Anonymous Anonym said...

Ja! Jag fick svar av Skotten själv!!! En gång var jag på ett bröllop i Glasgow men ingen hade kilt. Tråkigt, när jag tänker på det nu. Men då var det roligt!

09 maj, 2006 22:12  
Blogger Lotten Bergman said...

Louise: Snusspåret är hur äckligt som helst. Man kan följa det ända in i deras äktenskapliga säng.

Hon sover med snus! Joorå, med sin make också -- men främst med snuset ... rinnande ut ur mungipan.

09 maj, 2006 22:18  
Blogger Louise said...

Men Kicki, inte sova med snus! De gånger jag gör det är det för att jag somnat tidigare än planerat och jag vaknar alltid mitt i natten och tycker att det är skitäckligt.
Man får väl hoppas att Lotten i alla fall har duschat innan hon satte på sig träningskläderna igen. Om inte så kanske ni får sanera hennes hus också, mot snus och svett. Och var ska den lilla skaran på elva personer bo då?!

10 maj, 2006 09:29  
Anonymous Anonym said...

Louise- tro inte allt som gammelbästisen skriver:) Jag sover INTE med snus. Dessutom kan hon inte veta det eftersom vi inte sover tillsammans.

10 maj, 2006 22:12  
Blogger Louise said...

Nä nu blir jag besviken. Jag som trodde att Lotten var sanningens väktare. Jag smörjde ju in fötterna med filmjölk för att hon tipsade om att det kanske kunde hjälpa :)

10 maj, 2006 22:21  

Skicka en kommentar

<< Home