03 maj 2006

Morgonhysteri

I morse skulle barnen iväg på utflykt med skolan. Eddie och jag sprang runt som yra höns. Vi hittade ingenting! Hälften av våra saker ligger nedpackade i lådor. Den andra hälften har vi burit upp på vindsvåningen. Sedan har vi spridda skurar av saker som vi tror att vi inte kan undvara under de veckor som vi ska bo hos gammelbästisen. De sakerna ligger inte där de borde ligga.

Mitt i morgonhysterin ringer vår trevlige byggare och säger att det strax kommer ett hus som ska stå på vår gård. "Vadå hus, vi har ju redan ett ... , men ... !?!", flämtar jag. Min hjärna blir alldeles tom. Plötsligt kan jag inte tänka längre.

På något märkligt sätt kom barnen iväg med fyllda ryggsäckar. Förhoppningsvis ligger det en matsäck och ett par inneskor i varje.

Just nu sitter jag och väntar på att det ska dyka upp ett hus som ska stå på vår gård. Jag tror att det är bäst att jag kokar lite kaffe och kollar vad jag har stoppat ned i min egen ryggsäck.

10 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Ok, nu hann du åka till jobbet innan huset kom, men jag kan se genom fönstret att det är rött och stort som tre husvagnar ihop. Ska byggjobbarna sova där?

03 maj, 2006 12:20  
Blogger bästisgrannen said...

Jag hoppas inte det, men rara byggaren sa att jag skulle laga middag en gång i veckan. Det ingår i kontraktet. Gammelbästisen ska också laga mat en gång i veckan, det står i en liten klausul:)

03 maj, 2006 12:34  
Anonymous Anonym said...

Vem ska laga mat alla andra dagar?

03 maj, 2006 12:38  
Blogger bästisgrannen said...

Jag tror att det stod stora w

03 maj, 2006 15:05  
Anonymous Anonym said...

Jag måste kolla min mail oftare.
Tack Lotten för länken !
Men hörrni, nu spricker mina kvällar ännu mer. Jag bara måste ju läsa era bloggar samt dotterns.
Tur att det inte är så brottsaktivt i Stockholms Län just idag så att jag kan läsa och kommentera på polismundighetens bekostnad !

03 maj, 2006 15:13  
Anonymous Anonym said...

polismYndigheten skall det naturligtvis vara !

03 maj, 2006 15:14  
Blogger bästisgrannen said...

När ska du göra en egen blogg Eva? Läste äldsta dotterns blogg igår. Hon skriver ju jätteroligt och bra. Det måste ju komma någonstans ifrån. Lotten är en bra bloggfröken.

03 maj, 2006 18:26  
Anonymous Anonym said...

Stora W fixar gärna maten, bara säga till.

Måste nu fixa manen och svansen till hästen i pjäsen innan jag ska hämta Madde och ta med henne till jobbet..

Word-verification: Spittbag? (zptbaghf)

04 maj, 2006 06:26  
Anonymous Anonym said...

I dagens GP fick man tips på olika bloggar som kunde vara intressanta, och jag skulle bara snabbt gå in på 5-barns mamman Lottens blogg, innan jag skulle titta på Bodil Malmstens...En enda mening fick mig att fatta vem bästisgrannen var och så länkade jag mig hit...vad kul!!!Ses vi i sommar på Svinön?

04 maj, 2006 12:01  
Blogger bästisgrannen said...

Kerstin i Gbg.
- Jaaa, jag kommer. Vem vill missa den världsberömda marknaden(!?!), inte jag:)

04 maj, 2006 15:15  

Skicka en kommentar

<< Home