05 maj 2006

Dagen D

Detta är dagen med stort D. I dag flyttar vi ihop, gammelbästisen och bästisgrannen. Det är många år sedan vi bodde ihop sist. Det var någon gång i slutet på åttiotalet.

Vi hade båda slutat gymnasiet, jag i Luleå och gammelbästisen i Täby. Nu skulle vi börja leva livet på riktigt, som vuxna ansvarstagande medborgare. Jag hade fått jobb i "coola affären mitt i city" och gammelbästisen skulle studera på "fina universitetet". Vi hade över sommaren blivit stora automatiskt, trodde vi.

Första veckan i vår andrahandstrea gjorde vi upp matlistor, städlistor och ordnade med en gemensam ekonomi (en plåtburk). Här skulle det vara vuxet minsann. Kylskåpet delades upp hyllvis med namnmärkning.

De första månaderna gick allt som på räls.
Gammelbästisen pluggade - jag jobbade.
Gammelbästisen höll ordning - jag var en slarver.
Gammelbästisen spelade basket - jag rökte (förlåt pappa).
Gammelbästisen hade pojkvän - jag hade ... pojkvän(ner). (Förlåt igen pappa.)
Gammelbästisen hade tebjudning - jag hade FEST(ER).

Nu kan jag inte avslöja mer, men jag kan säga en sak: det slutade med dunder och brak. Det är inte för inte vi kallas Flash & Thunder.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lycka till!

05 maj, 2006 22:01  
Blogger Ica said...

Jag satsade nu på att bli både packad och att packa. så nu är jag packad, och går och packar. jag hittar massa bra grejer.

06 maj, 2006 02:31  
Blogger bästisgrannen said...

Tack för lyckönskningen. Nu har vi sovit vår första natt tillsammans. Det gick bra:)

Jag försökte också bli packad men jag fick packa mig i säng istället. De har väldigt sköna sängar. Zzz!

06 maj, 2006 10:10  

Skicka en kommentar

<< Home