07 maj 2006

Packat och klart

Nu är det gjort! Allt är packat och klart. Det vi har gått och bävat för sedan i början på februari är fixat. Nacken värker, händerna har fått valkar, fötterna har blåsor men ... allt är nedstoppat, nedstuvat, paketerat, ihoptryckt, inproppat, sammanpressat, staplat, travat och ihoppressat. Underbart.

På övervåningen i vårt hus får vi gå sidledes för att komma fram. I garaget känns det nästan luftigt eftersom vi har sparat några kvadratmeter till köksinredningen, tvättstugeattiraljerna och garderoberna som byggarna ska ta bort under veckan. I gammelbästisens källare vågar ingen gå ned längre.

Lugnet har lagt sig i vårt tillfälliga hem. Barnen snusar rödrosiga och solvarma i sina sängar efter en hel dag ute i solskenet. De vuxna sitter vid varsin dator, lika bleka som de var i februari.

2 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Hallå! Alla era kläder som hänger i min hall luktar kreosot! Jag lägger dem i soptunnan nu, är det ok? Särskilt skottens "kiltkavaj" (som säkert har ett finare namn) åker meddetsamma!

Swoooosch! Ah. Nu luktar mitt hem violer och juveler igen.

08 maj, 2006 11:28  
Anonymous Anonym said...

Jag känner inte till någon kiltkavaj, släng den:). Själv kommer jag hem snart och då är luktfriden slut. undra hur jag luktar ... egentligen?

08 maj, 2006 18:14  

Skicka en kommentar

<< Home