04 maj 2006

Schabraket!



Det här schabraket stod på vår garageuppfart när vi kom hem i går eftermiddag. Barnen blev glada och trodde att det var en modern lekstuga. Ett av gammelbästisens barn undrade om de som ska jobba med vårt hus ska sova över i det nya huset varje natt.

- Får Kicki nya grannar nu? frågade barnet glatt.
- Kanske har de barn som vi kan leka med? sa ett annat barn.
- Undrar om de gillar att hoppa på studsmattan?, filosoferade ett tredje barn.

Funderingarna var många under eftermiddagen. Själv funderar jag just nu på vad jag ska laga till middag.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Akta dig, villan, för den där snyggingen! Rätt som det är har ni en friggebod tillsammans

04 maj, 2006 17:48  
Anonymous Anonym said...

Ja, vi måste prata med villan om preventivmedel. Vi har glömt bort det i villervallan.

Men, en liten verktygsbod för trädgårdsredskapen skulle vara bra.

04 maj, 2006 19:44  
Blogger Lotten Bergman said...

Nu måste du skriva något nytt! Idag är ju den stora dagen! Idag invaderar ni vårt hus!

Ska jag damma?
Var ska vi placera alla era kläder?
Herregud, vi har ju inget vin till ikväll!

05 maj, 2006 12:00  
Blogger bästisgrannen said...

Jag vet, jag får paniiik, och min nackspärr är värre idag.

05 maj, 2006 13:10  

Skicka en kommentar

<< Home