30 juni 2007

Kanoneftermiddag


Spenderade en härlig eftermiddag vid vilda forsen en bit från Solkusten. Här har jag varit många somrar utan att vara ett dugg fiskeintresserad. I dag åkte vi hit för att titta på de stora laxarna som håller till här.



Det var länge sedan jag var här sist – jag hade glömt hur vackert det är.

Ser ni silhuetterna? Här simmar två bamselaxar! Det började klia i fingrarna och vattnas i munnen.


Det finns olika drag man kan fiska med, men den här varianten har jag aldrig sett förr!

11 Comments:

Blogger den blyga said...

När det gäller fiske blir det:"No comments".
Men om träning etc...Se 20 juni forts.
Välkommen i bloggsommarhagen!

01 juli, 2007 01:50  
Blogger Lotten Bergman said...

Men var hittade du dator och uppkoppling och kamerasladd och till och med tangenter att skriva på?

WV hurrar: jirpii.

01 juli, 2007 09:55  
Blogger bästisgrannen said...

Den blyga - tack:)

Lotten - En uppkopplad dator hittade jag i Solstaden (där solen alltid skiner förutom idag). Jag lyckades till och med förminska bilderna i paint!

01 juli, 2007 10:19  
Blogger bästisgrannen said...

Lotten - skulle man kunna få lite festrapporter?

01 juli, 2007 10:22  
Blogger Lotten Bergman said...

Festrapport:
Jeans nertill, tajt siden upptill. En miljard människor i en stor lokal. Öl i en kylbox stor som en liten bil. Klurig tipsrunda och trubadur som knuffades av scenen av den djefla mannen. Bugg med födelsedagsbarnet. Hemgång runt tre.

01 juli, 2007 11:43  
Blogger bästisgrannen said...

Åh, det lät som en rolig fest.

01 juli, 2007 16:35  
Anonymous Anonym said...

Plingplong! Må det nappa!

01 juli, 2007 19:47  
Anonymous Anonym said...

Jag blev lite besviken på sista bilden. Cyklar är ju för dem som bor i fesljummet klimat med fjompevintrar. Borde det inte vatt en skoter eller åtminstone en sparkstötting som hängde där?

01 juli, 2007 19:49  
Anonymous Anonym said...

Till just den forsen ska jag på lördag!

Vi brukar cykla dit en gång per sommmar, ca 2 mil dit och 2 mil hem igen. Men nu på lördag tror jag att det blir bil, cykelkondisen är inte vad den borde...

02 juli, 2007 07:42  
Anonymous Anonym said...

Vilka fina bilder!

Har försökt få tag på Skotten om blommorna men ännu gått bet. Fortsätter jaga honom!

04 juli, 2007 08:17  
Anonymous Anonym said...

Dit vill jag åka. Tar du med oss på studiebesök om några veckor?
Vi ska ut på Grävlingen i kväll, ska du med?
/Styret

04 juli, 2007 13:26  

Skicka en kommentar

<< Home