07 december 2006

Datorer

Datorer är en krånglig pryl som jag inte riktigt har greppat ännu.

Ofta springer jag rätt över gatan och ropar:

-Hjääälp Gammelbästisen ... jag fattar ingenting. Nu har jag pajjat någonting!
-Jag har fipplat med knapparna och jag tror att jag har kraschat alltihopa!

Gammelbästisen är konsekvent och svarar:

-Ja, men Bästisgrannen ... alla fel som du råkar ut för beror på att du har en PC. Om du hade skaffat dig en Mac ... What can I say ... Det är ju inte första gången jag nämner det här. Moaaahahahaha ....

När "en Djefla man" råkar höra min klagan över krångliga datorer tittar han lugnt på mig och pekar på sin dator ... Mac (MacDonald?).

Undra om datorerna hos Gammelbästisen är skottar? Eller var det en populär äppelsort (McIntosh)?

Jag har ju redan en Mac(Donald) så jag tror att jag behåller min PC.

Men ... jag är enormt tacksam för mina Mackompisar rätt över gatan.


PS. Jag är gift med en skotte som tillhör klanen MacDonald, som inte har något med hamburgare eller datorer att göra.


PPS. En kul länk om man gillar basket.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har också en PC, och eftersom jag haft det i 10 år, vill/kan jag inte byta. Min krånglar dock aldrig.

Ja, jag flyger ännu. Skrev ett svar på ditt förra inlägg, men det försvann på nåt märkligt vis! Tror jag...

07 december, 2006 23:54  
Blogger bästisgrannen said...

Ullis- det är inte PC:n det är fel på, tror jag, utan det är jag som klantar till det. En dag ska jag bli kompis med datorn:)

08 december, 2006 06:52  
Anonymous Anonym said...

Nänänä!Det är säkert din dator som e lite knepig. Jag läser in en stor Mac-konspiration i ditt liv. Hehe.

08 december, 2006 07:07  
Anonymous Anonym said...

Jag har nu blivit kompis med min nya dator, tog tre minuter och jag höll på att glömma gå å lägga mig igårkväll. Äntligen kontakt med omvärlden igen!

08 december, 2006 07:16  
Anonymous Anonym said...

By the way! Du som gillar basket!!! Världens bästa/längsta/största kvinnliga basketspelerska skall, enligt uppgift från mina lettiska kollegor, bo här. Minns inte vad hon hette,...men hon ska tydligen vara jättelång och världens mest ödmjuka å najsaste människa, vilket gör att t.o.m jag blir lite impad.

08 december, 2006 07:20  
Blogger bästisgrannen said...

Ullis- Jaaa, det är en stooor Mac-konspiration. Nu har den pågått i flera år men jag håller fast vid min PC. Det är nämligen så att när jag använder Macen så är vi inte heller bästa kompisar.

Du måste ta reda på namnet på basketspelaren. Kanske kan hon skickas till EB, som har förlorat varenda match i damligan.

08 december, 2006 08:29  
Anonymous Anonym said...

Neeej, hon är en människa som är som jag, passé. Fast hon är rysk och mycket, väldigt mycket längre än mig.
Frågar på måndag, imorgon alltså.

08 december, 2006 09:44  
Blogger bästisgrannen said...

Ullis- har du söndag nu? Bor du i Riga? Brorsan bodde där ett tag för en massa år sedan och jag åkte dit och hälsade på. Jag bodde på det stora hotellet i stan. Det var ett märkligt ställe. En eftermiddag somnade jag med näsan i överkastet. Det är första gången jag vaknat med ansiktet rött och svullet och näsan fullt med snor. Det var som en allergisk reaktion. Urk, vad äckligt. Annars var det en superfin stad med en massa coola byggnader.

08 december, 2006 19:05  

Skicka en kommentar

<< Home