05 december 2006

Träningsrapport

Efter att ha legat nedbäddad med familjen ett tag var det dags för basketträning igen. Uppdressad i ny träningsoverall skuttade Gammelbästisen och jag in i hallen.

Vi var fjorton stycken idag. Det är fantastiskt. Tretton av dem var snabba, vältränade och hade huvudet på skaft. Den fjortonde, jag, hade lämnat konditionen och bollkänslan i sängen tillsammans med en hög snorpapper.

Ibland glömmer jag bort att jag uppnått en något högre ålder än de flesta i laget. Jag glömmer bort att ta det lite lugnt, eftersom basket är så himla kul. På fem minuter är jag 22 år igen och spelar derbymatch mot Överkalix.

Nu när jag sitter framför datorn kommer verkligheten plötsligt tillbaka.

Varenda muskel i kroppen värker. Lårmuskler, armmuskler, vadmuskler ... you name it ... alla dessa kroppsdelar gnisslar, pustar och stånkar.

Det får bli en tur till badrumsskåpet. Ipren får bli min kompis ikväll.

Men jag var himla tjusig i min nya overall ...

11 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Fnys, du är yngre än både mig och Biggolino!

(Fast satan-i-gatan vad jag har ont i knäna!)

06 december, 2006 00:26  
Blogger Lotten Bergman said...

Än JAG heter det egentligen, men Språknämnden säger att "än mig" är ok, så jag försöker vänja mig. Jag sitter annars här uppe på mina höga hästar och fnyser åt nymodigheter i språket, vettu.

06 december, 2006 00:27  
Blogger bästisgrannen said...

Just det, yngre är jag med ganska exakt åtta veckor. Det märktes dock inte idag.

Har läst kalendern och jag tänker så att det knakar.

wv är jilur ... det är kanske det jag borde ta tillsammans med Ipren. Jag är trött i ögonen.

06 december, 2006 00:35  
Blogger Louise said...

Det kanske inte är till någon tröst men efter en basketträning känner mig alltid äldre än vad jag är. Min kropp är liksom orimligt mycket mer skruttig nu än när jag var femton och eftersom jag hatar att stretcha känner jag mig alltid lite stelopererad såhär dagen efter.

06 december, 2006 07:52  
Blogger bästisgrannen said...

Louise- Idag stapplar jag fram på jobbet, men förhoppningsvis har det rätat till sig tills matchen på lördag:)

06 december, 2006 08:33  
Blogger den blyga said...

Which reminds me...

På 60-talet var det här med fitness inte så aktuellt bland 30-åriga småbarnsmödrar.
Men så startades "husmorsgymnastik"i Glumslöv.Det var på onsdagar kl 09.00.

Jag började mest för att gå ner i vikt. När vi kom fram visade det sig att ledarinnan säkert vägde 140 kg!
Men OJ vad hon höll oss i gång!
Min grannfru som kom med på "sladden" berättade att hon, första morgonen "efter" mellan sömn och dvala, var övertygad om att hon blivit överkörd av en bil!

MEN
Det var inte vad jag egentligen skulle kommentera
Är det idag Celtic spelar i Köpenhamn!? Vi håller tummarna.

06 december, 2006 14:32  
Anonymous Anonym said...

Trots din träningsvärk är jag riktigt avundsjuk på dig. Jag hade mycket hellre tränat än suttit i soffan och snörvlat. Jag känner hur alla mina enorma muskler börjar förtvina. För att inte tala om kondisen som verkar vara helt bortblåst.

06 december, 2006 17:46  
Anonymous Anonym said...

Basketgumman, vad otrevlig jag lät igår, klart att jag lider med er också! Vi barnfamiljer måste ju hålla ihop och ge varandra lite medömkan och uppmuntran, annars orkar vi ju inte!!!!!.... Gött och höra att du tränar, man blir ju sugen.......

06 december, 2006 20:17  
Blogger bästisgrannen said...

Den blyga- jag kommer ihåg när jag gick på "husmorsgymnastik" ... med min mamma. Alla kvarterets mammor var med. Det var jätteskoj. Kanske var det då som mitt idrottsintresse vaknade till liv?

Verro- på fem sekunder så har dina muskler vaknat till liv igen. Du är ung och vältränad:)

Pul'n P- tänk om du bodde här. Vilken grej:) Gamla Höken Björks. Vi skulle "rocka fett".

06 december, 2006 21:44  
Blogger bästisgrannen said...

Den blyga- jo, matchen pågår just nu. Jag missade mitt favoritprogram. Skotten och sonen sitter i soffan iklädda Celtictröjor. Tyvärr går det inte speciellt bra för det skottska laget:(

06 december, 2006 21:47  
Anonymous Anonym said...

Vetu att jag tänker på det ibland; vi var så balla i Höken Björks, och vi är alla så balla var och en av oss på varsitt håll. Vilket gäng!

06 december, 2006 23:04  

Skicka en kommentar

<< Home