06 december 2006

Onsdagar

Jag gillar onsdagar.

När jag kommer till jobbet på morgonen vet jag att när jag går hem för dagen är det endast två dagar kvar till helgen. Då har över halva arbetsveckan avverkats.

Torsdagarna är ännu bättre för då är det snart fredag.

Fredagarna är allra bäst ... då har jag hela helgen framför mig.

Lördagarna försvinner oftast i ett virrvarr av innebandyträningar, karateträningar och basketmatcher.

Söndagarna innebär ett visst mått av ångest eftersom det strax är dags för måndag igen. Helgerna går helt enkelt för snabbt.

Måndagarna är rätt okej. Jag tycker om mitt jobb. På måndagar känns det som om det finns gott om tid att hinna med allt som är planerat.

Tisdagarna går an, men lite trögt och långsamt känns det. Det är så många dagar kvar tills helgen.

Detta är logik enligt Bästisgrannen.

12 Comments:

Blogger bästisgrannen said...

Snart är det torsdag:)

06 december, 2006 22:46  
Blogger Louise said...

När man är student och inte har så många föreläsningar (alternativ struntar i att gå på dom) blir man lätt både veckovill och dagvill. Jag skulle lika gärna kunna ha helg söndag till tisdag som torsdag till lördag. När det igår dessutom var tolv grader varmt klockan tio på kvällen fast det är december blir man även årstidsvill. Inte så konstigt att man känner sig lite snurrig.

06 december, 2006 23:17  
Blogger bästisgrannen said...

En gång i tiden jobbade jag som nattportier på ett hotell i en av de större städerna. Jag jobbade olika nätter varje vecka. Dessutom sov jag bort de flesta av dagarna.

Då hade jag ingen känsla av att dagarna var någonting speciellt. Var jag ledig tre dagar i rad fick det bli helg. Det var helsnurrigt.

Efter två år orkade jag inte med det jobbet längre.

Jag gillar "fredagskänslan":)

07 december, 2006 08:18  
Anonymous Anonym said...

Din logik är min logik.

07 december, 2006 08:30  
Blogger bästisgrannen said...

Kicki- ja, och nu får vi köra samma logik på lördag. Det ska bli spännande med match. Jag är redan nervös.

07 december, 2006 08:34  
Anonymous Anonym said...

Oj. Jag har inte börjat tänka på matchen ännu. Har välan fått lite mer rutin än när jag spelade sist för många år sedan, då började jag förbereda mig för match flera veckor i förväg. Och med tanke på seriespelet, så var det det enda jag gjorde med täta matcher.

07 december, 2006 14:53  
Blogger Ica said...

Helt otroligt. Någon med samma logik som jag :)

07 december, 2006 15:36  
Anonymous Anonym said...

Får man vara nyfiken och fråga vad du jobbar med?

07 december, 2006 21:08  
Blogger bästisgrannen said...

Kicki- ja, jag är väl lite yngre och mer orutinerad än du:) När jag sitter här eller på jobbet och plötsligt har tid över så tänker jag på matchen. Hjälp ... jag går baklänges i tiden:)

Ica- kul att fler har samma logik som jag. Då vet jag att jag inte är precis rubbad. Kanske är det normalt:)

Umeerica- Vi kommer från samma län om jag uppfattat bloggnamnet rätt. Jag jobbar med barn och ungdomar. När jag jobbade som nattportier hade jag avslutat min utbildning men kände mig inte redo att jobba med just det. Efter min nattportierflopp/krasch tog jag upp jobbet och hamnade rätt ... med fredagskänsla och allt.

07 december, 2006 22:14  
Anonymous Anonym said...

Själv skulle jag nog bli tokig(are) av att jobba mån-fre...

Fast det är väl en vanesak.
Beroende på humör, så känns det alltd som tisdag, eller fredag i mitt liv. Eller måndag. Som när jag nu ska jobba lör, sön, mån och tis, för att sedan vara ledig 3 dagar. Då känns ju lördag som en måndag. Tisdag som en fredag. Och med min icke-logik, så är det fredag idag också, eftersom jag är ledig imorgon, men eftersom jag jobbar på lördag, blir imorgon som en...söndag.
Tack&lov jobbar jag sällan eller aldrig natt. Det hade totalt förvirrat mig.

07 december, 2006 22:44  
Anonymous Anonym said...

Slappna av Lilla O. Och blogga mer. Nu har jag ny dator och bredband så jag vet inte hur jag ska hinna med allt annat.

07 december, 2006 22:59  
Blogger bästisgrannen said...

Ullis i riga- är du fortfarande ute och flyger?

Kicki- du har ju bloggat 48 gånger idag ... jag hinner knappt med:)
Nervös ännu?

07 december, 2006 23:31  

Skicka en kommentar

<< Home