05 oktober 2006

Matblogg

Jag tänker också bli matbloggare. För att inte lägga ribban för högt så börjar jag med mitt första recept som är ganska enkelt.

Detta recept inmundigades under en gourmetafton hos Gammelbästisen. (Gammelbästisen hävdar å det bestämdaste att hon aldrig skulle servera denna rätt till sina telningar).

Recept:
  • Stek en djupfryst hamburgare i lite olja
  • Salta och peppra med måtta
  • Vispa vaniljvisp
  • Häll över hamburgaren
Jahapp, vem gillar detta recept?
Prova på en treåring.

Receptet gav stående ovationer ...
Biff a la Lindström avec sauce à vanille.

17 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Ja, alltså, jag tog till detta trick för att få lillasyster Orangeluvans lilla treåring att äta i alla fall liiiiiite til kvällsmat. Jag ber alla näringsmedvetna mammor i världen om ursäkt för att jag har drivit det lilla barnet rakt i fördärvet.

05 oktober, 2006 19:51  
Blogger Lotten Bergman said...

Till.

Oh, vaniljsåsen grumlade mitt stavningssinne.

05 oktober, 2006 19:51  
Anonymous Anonym said...

Mamma, jag tycker att det där ser lite
konstigt ut!?! Vad får vi för mat imorgon? Hoppas att det blir tacos:)

05 oktober, 2006 19:52  
Blogger Översättarhelena said...

Tacos med chokladsås kanske?

06 oktober, 2006 08:29  
Anonymous Anonym said...

Smaskens... Har du några fler enkla/bra recept? Tar alla jag kan få för det är supertrist att komma på vad man ska äta till middag...

06 oktober, 2006 11:23  
Blogger den blyga said...

Tunnbrödmackan med kanel fick mig att erinra mig min första kontakt med den norrländska kokkonsten:

Jag var nybliven fästmö till den gamle och var på Första besöket hos hans norrländska mormorssläkt.

Jag inkvarterades i en mahognysäng och bjöds på frukost på säng: Kokekaffe och Wienerbröd!

(En skånegräbba vill ha kavring med ost på!)

07 oktober, 2006 16:29  
Anonymous Anonym said...

Är det bara treåringar som äter denna intressanta rätt? Eller kan 41-åringar testa också ifall matidéerna tryter och fiskbullarna är slut?

08 oktober, 2006 22:25  
Blogger Lotten Bergman said...

Sådana där smör- och kanel-tunnbrön åt vi i Norge i somras! Vad hette de nu igen?

09 oktober, 2006 10:33  
Anonymous Anonym said...

Saknar rapporter på snabbfångade gäddor och instruktioner om hur man enklast tar på sin regnbyxor i en båt i full fart samtidigt som man bör hålla i sig med båda händerna i relingen.

09 oktober, 2006 15:52  
Blogger bästisgrannen said...

Kicki- Ja det var synd att vi inte hade en filmkamera. Det var som att klä på sig kläder ridandes på en kamel:)

10 oktober, 2006 14:37  
Anonymous Anonym said...

Ska skicka med en filmkamera nästa gång.

Muggtanten- Katarina K eller?

Fiske nästa söndag kanske? Heldag med lunch på sjön?

11 oktober, 2006 09:49  
Blogger bästisgrannen said...

Kicki- jo just det ... då kan du spela match alltså:)

11 oktober, 2006 10:59  
Anonymous Anonym said...

NÄSTA söndag. Inte kommande söndag. Fast det kanske är match ändå? Filip kommer vid tre och bortamatch är du bara att glömma.

12 oktober, 2006 09:02  
Blogger den blyga said...

Jag förstår att en viss förstämningens förlamning har inträtt i hushållet!

utfallet i Ukraina beklagas djupt!

15 oktober, 2006 14:19  
Blogger bästisgrannen said...

Den blyga- du har alldeles rätt ... men ny är ordningen återställd. Skotten är åtminstone tillbaka i hushållet:)

15 oktober, 2006 21:10  
Blogger bästisgrannen said...

Jag menar nu ... inte ny:)

16 oktober, 2006 16:00  
Anonymous Anonym said...

Så här några månader (det är tillåtet att ta i) i efterskott, kan jag berätta att (en sorts) tunnbröd med smör, kanel och socker på i mina hemtrakter kallas läfsor. Ett bakverk med många glada kalorier.

11 november, 2006 22:32  

Skicka en kommentar

<< Home