17 maj 2006

Var är byggarna?

I går morse kom aldrig byggjobbarna! Huset var tyst, öde och utan innehåll. Jag spanade ut genom Gammelbästisens fönster för att se om de inte skulle dyka upp. Näe, nada. Efter jobbet tryckte jag min näsa mot fönstret igen (nu börjar glaset bli lite muggigt!) men fortfarande hade ingen infunnit sig. Det var fortfarande tomt. Bullpåsen stod på bordet i Gammelbästisens kök och spred ut sin kaneldoft. Vart har de tagit vägen? Tänk om de rymt precis som Molly?

Jag passade på att ta lite bilder av vårt hus medan de var borta.

Elvaåringens rum. Här har de sågat upp väggarna.

Här ligger vårt badrum.

Vårt badrum 16 maj.

Titta, syllarna är väck!

En närbild på coola tapeten till Louise.

5 Comments:

Blogger Louise said...

Åh tack! Den är verkligen hur snygg som helst. Men så är jag också kär i det mesta som är grönt.

17 maj, 2006 09:27  
Blogger bästisgrannen said...

Louise, gillar du grönt porslin?

17 maj, 2006 09:40  
Blogger Louise said...

Eh, ja! Eller det beror väl lite på hur det ser ut men varför undrar du?

17 maj, 2006 10:13  
Blogger bästisgrannen said...

Jag har lite "grönt" som jag vill bli av med. Gratis.

17 maj, 2006 12:56  
Blogger Lotten Bergman said...

Får man skälla på byggarna när (eller om) de kommer tillbaka? Jag kan stå där med brödkavel och skrika "Jasså, det är dags att komma nu?".

17 maj, 2006 21:02  

Skicka en kommentar

<< Home