15 maj 2006

Molly

Förrutom våra akvariefiskar så har vi också en liten, vit kanin vid namn Molly. Hon kom till oss en sommar ända från Skåne. Eftersom Gammelbästisen är pälsallergiker så fick Molly bli en utekanin. Hon fick en fin, stor bur med tillhörande trädgård. Där har hon mumsat på maskrosblad och luktat på blommorna ... tills i morse. Plötsligt har Molly blivit en utbrytarkung (ja, vi tror att hon är en han) i superklass. Våra byggjobbare har fått avbryta sitt jobb två gånger idag för att jaga kanin. Jag vet inte om de uppskattade avbrotten, men i morgon är det jag som går och köper bullar.

Kanske vill Molly också vara med i kollektivet?


UtbrytarMolly (Hon är inte så nöjd med bilden!)


Trots kaninjakt blev väggen uppsågad idag. Rätt coola tapeter.

8 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Jag vill att du lägger ut fler husbyggarbilder! Mera syllar och sönderslaget kakel! (Det är brutalt, det är riktigt brutalt.)

16 maj, 2006 06:28  
Blogger bästisgrannen said...

Jag ska försöka. Nu hoppas jag bara att jag kommer ihåg vad du lärde mig igår:)

16 maj, 2006 07:07  
Blogger Lotten Bergman said...

Ok. Snabbrepetition:
släääpa bilden från iPhoto in i GraphicConverter
äpple kommatecken om bilden är för stor
markera det du vill klippa bort
äpple Y ("yxa bort")
bild -- "skala"
arkiv: spara som ...
placera i rätt mapp
--> blogga!

Ni andra: visst är det lätt som en plätt?

16 maj, 2006 08:42  
Anonymous Anonym said...

Det där lät ju jättelätt Lotten!
Att bero på Molly så kan jag ju bara säga att hon (eller var det han?!) är lika söt som alltid!

16 maj, 2006 11:11  
Blogger Louise said...

Jag vill ha den där tapeten!

16 maj, 2006 13:57  
Anonymous Anonym said...

Trevligt att er Molly lever, till skillnad till hans/hennes namne.Jag hejade på Robert häromdagen när jag med nöd och näppe tog mig över gatan mitt i Göteborgsvarvet...men ingen snubblade på mig i allafall!!!

16 maj, 2006 15:18  
Blogger bästisgrannen said...

Lotten- jag tror jag har grepp på hur det fungerar med fotografierna nu. Alla barn som ska vara hemma är hemma nu.

16 maj, 2006 15:50  
Blogger bästisgrannen said...

Mingman- Ja, Molly är söt. Kanske är hon lite tjockare än sist?

Louise- Visst är tapeterna coola. Vi får väl pilla bort dem med pincett.

Kerstin- Vår Molly verkar överleva det mesta. Kul att höra från dig. När blir det världsmetropolen B?

16 maj, 2006 15:54  

Skicka en kommentar

<< Home