21 maj 2006

Lördagmorgon

I går morse drog vi igång radion, TV:n, diskmaskinen och tvättmaskingen. Yes, äntligen blev det lite liv i luckan. Här skulle ätas frukost.

Klockan nio ringde det på dörren första gången. Det var tidningsmannen som säljer lösnummer av "stora kvällstidningen".

En halvtimme senare ringde det på dörren igen! Nästa leverans. Denna gång var det en gammal ommålad biblioteksvagn som ska få ett nytt hem hos Gammelbästisen. Iförd kattmönstrad pyjamas och träskor i storlek 43, rullade jag iväg vagnen genom trädgården bort till verandan.

Tio minuter senare var det dags igen. En flicka stod utanför och tittade längtande bort mot studsmattan.

-Eh ... är åttaåringen hemma? frågade hon.
-Näe, han har åkt på semester över helgen, svarade jag.
-Hm, kan jag få hoppa på studsmattan iallafall? Det var därför jag kom hit.
-Öh, va?

En stund senare ringde det på dörren en fjärde gång! Det var tidningsmannen IGEN. Så fort Skotten öppnade dörren sa tidningsmannen:

-Oj då! jag har visst varit här förut!?!
Han tittade misstänksamt på Skotten.
-Bor du HÄR nu? frågade han.
-Javisst! sedan två veckor tillbaka, svarade Skotten helt oskyldigt.
-Eh öh, ja ha ... vad trevligt, sa tidningsmannen lite konfunderat. Lycka till!

När klockan var tolv satt jag fortfarande vid köksbordet, iförd pyjamas, och åt frukost. Undra om tidningsmannen kommer tillbaka?

7 Comments:

Blogger Louise said...

Du kan ju alltid sätta upp en lapp där det står "Orginalfamiljen är inte hemma". :)

21 maj, 2006 15:22  
Blogger bästisgrannen said...

Eller ... Varning för Skotten!

21 maj, 2006 20:16  
Blogger Lotten Bergman said...

Nu tror hela grannskapet att jag bedriver någon slags bigamisektion: 1) Olle 2) Skotten.

Var kommer då Bästisgrannen in i sammanhanget?

21 maj, 2006 22:15  
Blogger bästisgrannen said...

Jag rensar ogräs och öppnar dörrar ... ibland!

21 maj, 2006 22:20  
Anonymous Anonym said...

Hörde av treåringen förra helgen att "alla mammor och pappor sover i samma säng utom Bästisgrannen, för hon sover i sin egen säng..". Fick då också en lång utläggning om treåringens muskler, superhjältar och deras konstiga skor, musklerna igen, superhjältarnas konstiga masker och en uppvisning av musklerna en tredje gång.

22 maj, 2006 09:06  
Blogger Lotten Bergman said...

Rapport: Det är hantverkare i Bästisgrannens hus!

22 maj, 2006 11:24  
Blogger bästisgrannen said...

Kicki- Ja, jag sover i min egen säng:-) Har just blivit jagad av kossor, rådjur och stora storkar ute i naturen.

22 maj, 2006 23:07  

Skicka en kommentar

<< Home