18 maj 2006

Igår var en sådan där dag

Igår tappade jag all viljekraft. Kanske var det det sunkiga vädret här i Världsmetropolen. Jag vaknade och tittade ut genom mitt fönster. Hela himlen såg ut som ett enda stort, hotfullt moln. Jobbet ville jag inte alls gå till. Det brukar annars pigg upp mig eftersom jag inte hinner tänka mycket på mina egna triviala problem.

Helst av allt ville jag stanna hemma hos Gammelbästisen för att dricka te och gnälla. Byggarna hade inte dykt upp de heller. De kände väl sig lika orkeslösa som jag (fast förmodligen var de lika flitiga som alltid, men någon annanstans).

Synonymordboken:
Ömklig, eländig, jämmerlig, miserabel, usel, skral, bedrövlig, klen, liten, svag, dålig, futtig, feg, pjoskig, mesig, harig, precis så kände jag mig hela dagen. På morgonen, på jobbet, på träningen.

Då kom nästa regnmoln – fast denna gång över mejlen.

”Hej Bästisgrannen!
Byte avlopp i bad : Från skarv vid bef. (tidigare) uppbilat hål tom tvättställs avloppet:
Kostnad 7150:- inkl moms

Byte av golvbrunnar:
Kostnad 4375:- / st.

Med Vänliga hälsningar
Rara byggarchefen”

Näe. I morgon (alltså idag) är en annan dag...

8 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Uppmuntring: Jag ser genom fönstret att det idag är fullt med små gubbar utanför ert hus!

18 maj, 2006 11:16  
Blogger Lotten Bergman said...

Dessutom hade det alls inte varit roligt att vara hemma och dricka te med mig igår eftersom jag då redigerade försäkringstexter och var jättearg.

18 maj, 2006 11:18  
Blogger Olle said...

Det får bli party i kväll, helt enkelt. Här ska köpas boxar i rött, blått och gult -- ett helt torn! Å så åker jag och hämtar mat på thailändska restaurangen nere vid polishuset.

Cedant curae -- Låt bekymren vika!

18 maj, 2006 12:25  
Anonymous Anonym said...

Jag lider med er ochhejar på er i smyg!

18 maj, 2006 14:53  
Blogger Louise said...

Näe. Du som var så alert (synonymordboken: vaken, pigg, livlig, rörlig, snabb, vital, påpasslig, redo) på träningen. Särskilt segergesten efter den snygga hooken var riktigt vass :)

18 maj, 2006 17:03  
Anonymous Anonym said...

Jag gillar att ni kommer och hälsar på. Men måste ni passa på då jag och alla syskon (utom Malin och Melk) är i Finland?!

18 maj, 2006 18:17  
Anonymous Anonym said...

Anonymous- tack, det värmer.

Louise- hooken hade jag glömt! Nu blev jag glad igen:)

Mingman- oj, är ni inte hemma? Skäll på mamma:)

18 maj, 2006 18:56  
Blogger bästisgrannen said...

Anne-Maj. Vad kul att du följer vår såpa:)

18 maj, 2006 23:31  

Skicka en kommentar

<< Home