24 maj 2006

Ett ögonblicks verk

I bland händer saker i livet som gör att ens problem plötsligt blir väldigt futtiga. Tidvis glömmer man bort hur skört livet är och man förbiser det som verkligen är viktigt, familjen och vännerna. Vi trasslar in oss i triviala problem som egentligen inte betyder någonting. I dag är jag gränslöst glad för min familj och för mina vänner, speciellt min gammelbästis och hennes familj. Vi har fått en gåva som har varandra.

I dag när vi alla samlades runt matbordet och tog varandra i händerna och sa vår vanliga ramsa:

-"Vi är glada för att vi är tillsammans och vi är glada för maten på bordet ... maten på bordet, händerna i knä´t, var så god och ät!"

menade jag verkligen vartenda ord.

En av våra kompisars barn blev igår påkörd vid ett övergångsställe av en lastbil. Vi vet inte hur det kommer att gå.