14 maj 2006

Gårdagens basketfest med syll-sightseeing

Vilken fest det blev! Temat för kvällen var "I sagornas värld". I kollektivet spankulerade Robin Hood, Broder Tuck, Marion, de tre små grisarna, ett troll (jag), en sagobok (gammelbästisen), Pippi Långstrump, en prinsessa, en nallebjörn, Rödluvan, en djävul och Kalle i chokladfabriken. Barnen var i extas.

Vi började kvällen med en frågesport. Gammelbästisen hade gjort frågorna ovanligt kluriga. Det var endast extra klipska och klyftiga personer som lyckades genomföra denna underfundiga frågesport. En mycket förslagen damer B-spelare vann tre chokladkakor för att hon hade svarat så klokt om Peter och vargen.

Lite senare på kvällen hade vi diplomutdelning. Alla som spelar i laget får en utmärkelse med en nominering till årets "någonting". Själv blev jag årets "stön" (se blogginlägget från igår) eftersom jag stånkar och pustar varje gång jag blir nedsprungen av långa, burdusa, stadiga, oömma, robusta fyrtioåringar.

Som extra krydda blev det sightseeing i mitt hus. Vi tog en promenad på cirka 20 meter och gick in i huset vid skymningen. Vi tittade på sevärdheterna: syllar, reglar, betongplatta, elkablar och förankringsklossar. Det är besynnerligt vad det kan bli spännande, någonting som är så tråkigt. Men med lite sagotema, ett dunkelt ljus, en munk, en djävul, ett troll m.fl. kan det mesta bli nervkittlande.


En rutten syll


En till rutten syll


Syll- och regelrundvandring




Toktroll

4 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Ojojoj, nu har de redan spikat upp nya reglar i hela vardagsrummet! Du skulle vara här och se allt IRL! (Och hantverkarna har fångat Molly.)

Word verification: irlirnut!

15 maj, 2006 11:18  
Blogger Lotten Bergman said...

Mera rapport här hemifrån:
Containern är borta, buren är lagad och Molly surar. Hon har ett berg av maskrosblad, men sitter och tuggar på tidningspapper som en annan bebis.

15 maj, 2006 16:01  
Blogger den blyga said...

En rutten syll
En till rutten syll

Jag får association till IKEAreklamen:
Hon sover dåligt.
Hon sover också dåligt...

Jag blev inspirerad av Molly: Se min blogg i morgon.

15 maj, 2006 18:39  
Blogger bästisgrannen said...

Den Blyga- jag ska absolut läsa din blogg i morgon. Jag brukar titta på dina fina bilder varje dag.

15 maj, 2006 20:28  

Skicka en kommentar

<< Home