03 augusti 2007

Bilder

Iowa och South Dakota är kanske inte de hottaste resmålen i universum (personligen känner jag ingen annan som har åkt på semester till Sioux Falls och Alton) men faktum är att man kan hitta det mesta här för att få en härlig semester.

Medelhavskänslan är hög vid Okoboji och Spirit Lake. Många åker hit för att fiska och bada.


När jag och Gammelbästisen är ute och reser ser vi helt olika saker. Medan hon hittar mystisk mat, perfekta köksredskap och djupintervjuar var och varannan amerikan som vi stöter på går jag två steg efter och klämmer, känner och luktar.

Solnedgång i norra Iowa.

Eftersom Gammelbästisen är en datornörd och sköter om datorn, kamerorna, sladdarna, adaptorerna och de trådlösa nätverken lägger hon in mina bilder i sin Mac.

Häftig gammal Ford med flaket fullt med blommor.

Tillsammans får vi en heltäckande bild av vår resa.

8 Comments:

Blogger Lotten Bergman said...

Japp, korrekt. Nyss tog Bästisgrannen en bild på ett vackert träd. Jag fotograferade handtaget inne på toa.

04 augusti, 2007 20:30  
Anonymous Anonym said...

Och nu är vi uppkopplade i en "Coffe shop". Det är inte tack vare mig.

04 augusti, 2007 20:32  
Anonymous Anonym said...

Tycker det är strålande! Ni borde faktiskt få resa runt och göra tv-program så här! Och bli rika på kuppen. Kanske ska ringa Svt. Eller vill ni hellre jobba på TV4?

04 augusti, 2007 21:26  
Anonymous Anonym said...

Håller med Kicki. Det är så roligt att läsa er båda två!

04 augusti, 2007 22:09  
Blogger Ica said...

Det låter ju som en mycket kompletterande resa om jag får säga. Man får ju dessutom väldigt delade rapporter.

05 augusti, 2007 16:30  
Anonymous Anonym said...

wv=tigoff

Är det dags att sluta prata?

05 augusti, 2007 17:01  
Anonymous Anonym said...

Oj då ... jag är ju inte anonym:)

05 augusti, 2007 17:03  
Anonymous Anonym said...

vilken fantastisk resa. Jag håller med kicki, ni kanske ska bli det nya radarparet Fredrik och Filp på 5:an. Plastis, du var jättefin i din klänning och dina skor på återträffen. Ser fram emot att få följa med er resten av resan. Kram på er.

05 augusti, 2007 17:06  

Skicka en kommentar

<< Home