25 juli 2007

Nervös Bästisgranne

Den 24 juli blev till en extra lång dag. Vi hann förflytta oss över nästan halva jordklotet. Jag som har lite svårt att sitta still gjorde mitt bästa, det var nästan som förr i tiden när jag reste mycket ... jag sov och åt.

Gammelbästisen tittade på film, joggade i flygplansgången, pratade med säkerhetspersonalen, antecknade lustiga händelser, drack fyra liter te och kopplade upp sig på alla omöjliga platser under resan.

Resan gick förvånansvärt snabbt och plötslligt landade vi i Minneapolis. Vid landningen flög vi in över ett upplyst Minneapolis som visade sig från sin kanske bästa sida. Det var klart väder och månen syntes klart. Det var otroligt vackert och jag kände mig som Harry Potter, flygandes på sin Nimbus 2000 mitt i natten.

En sak måste man säga om USA, här vet de vad service är. Vips blev vi upplockade på flygplatsen av en buss (med chaufför) som tillhörde hotellet vi bokat för natten.

Han tillhörde den där trevliga, pratiga sorten som frågar vad vi gör här, hur länge vi ska stanna och om det är vår första tripp till staterna. Eftersom det inte är första gången som jag besöker den här staden (jag liksom hängde här för 23 år sedan), började jag fråga om den där stadsdelen, vid den där gatan, där de sålde så bra ... LP-skivor. Den digitala iPod-Gammelbästisen lade av ett rejält asgarv. Där satt vi i shuttlebussen, två gamla urtidsdjur från Sverige som ska på reunion i Iowa.

Inte konstigt att vi måste bära kortkort ibland.
Jag sitter exakt så här just nu. (Gammelbästisen hetsar och vill ner tilll frukosten.)

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Öh du, snart får du plocka bort händerna ur ansiktet! :-)

Sängen ser väldigt skön ut...

25 juli, 2007 15:36  
Blogger Lotten Bergman said...

Men hörru, vad var du nervös för?

25 juli, 2007 17:38  
Anonymous Anonym said...

ab - det var precis vad jag sa till Gammelbästisen i morse:) Folk kan ju tro att jag är chockad eller gråter hela tiden.

Sängen var jätteskön. Efter att ha sovit mig igenom halva jordklotet somnade jag som en gris i sängen trots att fru Gammelbästis låg och snarkade i den lika stora sängen bredvid.

Oj, jag skulle ju skriva om hur nervös och exalterad jag är över att jag strax ska träffa min amerikanska "syster". Vi har inte träffats på 23 år.

25 juli, 2007 17:43  
Anonymous Anonym said...

Skönt att ni är framme... och ett försenat grattis på namnsdagen..festen var bra...skotten bjöd på supergod köttfärssås..vi saknade dig och jordgubbstårtan....monki

25 juli, 2007 21:51  
Blogger bästisgrannen said...

Monki, jag saknade er ocksa, men vi har sa kul har. Var ar alla bokstaver? Ar jag full?

26 juli, 2007 17:20  
Anonymous Anonym said...

Kul att läsa att ni har det bra!
Jag kan rapportera att på solkusten skiner solen, givetvis. Det var lite mörka moln ett tag men det blev inget regn.
Och igår blev det sko-inköp på Challes. Idag har det varit jordgubbsplockning och matt-trase-klippning som gällt! Det är semester!

26 juli, 2007 21:50  

Skicka en kommentar

<< Home