11 november 2006

Basketmatch

I dag var det dags för ännu en basketmatch. Jag trodde att vi skulle åka till Norrköping, men det visade sig att det var Linköping som var våra motspelare idag. Det är inte lätt att vara förvirrad och okoncentrerad.

Gammelbästisen stod och väsnades med bilen utanför mitt hus klockan 11:00 och i samma veva som jag klev in i hennes bil så var all världens misär bortglömd, åtminstone för min del.

Basket är den roligaste sporten jag vet, och mitt lag är nog det trevligaste lag jag spelat med på länge.

Basket rules!

Gammelbästisen äter frukost/lunch på väg till matchen i Linköping. Kaffe, macka och snack om livet. Vad mer kan man begära en lördagmorgon?

Gammelbästisen och Shortsie väntar på byte. Matchen är i full gång med snygga "moves" och endast två snabba uppspel. Vi var hur coola somhelst!

Vi var lugna, organiserade och ettriga. Precis som VBK instruerat oss att vara. Linköping försökte att stressa oss men idag gick det inte. Åldern och rutinen tar ut sin rätt ...

VBK, Sprintern, Rödluvan och alla andra blir här sms-informerade om segern i Linköping. (I samma omklädningsrum satt vi och deppade i våras när vi efter förlängning hade förlorat mot Visby med 1 poäng.)

Här är alla lirare idag. Vi vann mot Linköping med 20 poäng!

18 Comments:

Blogger bästisgrannen said...

Louise- God natt, hoppas att du sover gott. Du sov ganska bra i bilen:)

11 november, 2006 21:53  
Blogger bästisgrannen said...

Gammelbästisen- Vilka passningar! Jag är imponerad. Du är mycket bättre än du var när du var ung:)

11 november, 2006 21:54  
Blogger Louise said...

Men hallå, jag sover faktiskt inte än! Men nuuuu ska jag sova. Godnatt.

11 november, 2006 21:58  
Blogger Lotten Bergman said...

Men å, tack! Bästisgrannen gjorde mina poäng (elva!!!) och jag passade som Hilda. Fine.

Men Bell storspelade (=röjde under korgarna) som bara Bell kan, Marie spelade lite som Tessan kombinerad med Katja, Malin attackerade och blev manglad som Cisti, Veronica screenade och passade som Den Nya Veronica, Louise for fram lite som Hulken och Eva spelade som Eva gjorde i formstora (ja, jag vet att det egentligen heter fornstora, men det passade bättre så här) dar.

Vi borde få ... Nobelpris i något.

11 november, 2006 22:15  
Blogger bästisgrannen said...

Nobelpris i lårkakor?

11 november, 2006 22:41  
Anonymous Anonym said...

Hej och grattis till segern! Ni är bara såååå bra! blir så avundsjuk när jag ser alla kort, jag vill ju också spela med er! Jag har avverkat en match med KFUM Karlskoga och fick i 16 poäng, och det var väl kul, men jag saknar att spela med just ER... tyvärr kommer jag nog inte dyka upp i E-tuna på något år eller så... Lycka till med resten av matcherna! kram

11 november, 2006 22:43  
Anonymous Anonym said...

Åh, alla var SÅ coola idag. VBK, du skulle ha blivit förundrad! Nu sitter jag på jobbet och inspekterar blåmärken och skrapsår. Arbetskamraterna har uppmärksammat dessa o tycker så synd om mig. Kan nog bli en trevlig arbetsnatt!! //Bell

11 november, 2006 22:47  
Blogger Ica said...

wow, vad coola ni ser ut ;) gillar kortet med en hlvfallen spelare, och uppladdningen i bilen måste ju vara den bästa.

11 november, 2006 23:01  
Blogger bästisgrannen said...

Ja, vi var jättebra och jättecoola. Just nu känner jag mig dock inte så cool med inlindad lårkaka (i fleecepläd) och värk. Som tur är blir alla blåmärken och lårkakor kurerade ganska snabbt. Hejja damer B, vi var kanooonbra:)

12 november, 2006 00:00  
Blogger Lotten Bergman said...

Den halvfallna spelaren är Shortsie-Eva, som gjorde come back idag efter åtta långa, matchlösa år. Hon var uppe på två.

Rapport.

12 november, 2006 00:28  
Blogger Ica said...

haha, lårkakor är coolt. det måste ju synas att man är en fysiskt tuff spelare, som inte viker undan för någon :)

12 november, 2006 10:27  
Blogger bästisgrannen said...

Ica- precis. Vi vek inte undan för någon igår, men ... det känns idag. Hujja vad ont det gör i kroppen.

12 november, 2006 23:53  
Anonymous Anonym said...

Två snabba uppspel på en match låter som musik för mina öron. Snabb som jag är. Är det nästa match som jag gör debut?

13 november, 2006 08:56  
Blogger Översättarhelena said...

På tal om nåt helt annat så undrar jag om det stämmer att du gillar min klanbasker eller om det bara är Lotten som fabulerar. Du kan få den om du vill, för den sticks och är lite för liten för mig. Mejla mig; Lotten har min adress.

15 november, 2006 11:05  
Blogger bästisgrannen said...

översättarhelena- Jag ääälskar baskrar. Hade jag haft tid igår så hade jag bloggat om min älsklingsbasker. Jag ska traska över till Lotten när jag kommer hem och prata med henne (om hon kan prata idag)om din klanbasker:)

15 november, 2006 14:30  
Blogger Översättarhelena said...

Haha, vilken förvirrad baskerdiskussion det blev, både här och hos VBF och gammelbästisen. Skottebasker kommer pronto med posten bara du skickar över din adresss!
Och ha det så kuligt med palt och lingondricka i kväll!

17 november, 2006 17:08  
Blogger bästisgrannen said...

ÖH- Vad kul, jag ska prata med Lotten igen så att hon kan skicka min adress. Jag är sååå nyfiken:)

wv=kjogl=en typ av kilt för kvinnor?

18 november, 2006 11:24  
Blogger bästisgrannen said...

ÖH ... jag menar Oh, vad kul. Det blev ju helt fel betydelse. Sorry:)

19 november, 2006 11:34  

Skicka en kommentar

<< Home